۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۶۸۸۱۲

دیدار جمعی از علما، اساتید و طلاب شیعه و سنی با آیات مکارم و نوری همدانی

نمایندگان هشت هزار طلبه بسیجی اهل سنت استان سیستان وبلوچستان به همراه جمعی از علما و اساتید شیعه این استان با حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار و خواستار حضور آنان در استان خود شدند.
دیدار سنی ها با مکارم وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از علما، اساتید، ائمه جمعه و طلاب بسیجی شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز با حضور در شهر مقدس قم حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام بامری مسؤول بسیج طلاب سیستان و بلوچستان در این دیدارها با اشاره به لزوم وحدت بین شیعه سنی، عنوان کرد: یکی از اهداف ما برای حضور در شهر مقدس قم دیدار با مراجع بزرگوار تقلید و استفاده از بیانات آنها برای تأکید هرچه بیشتر بر حفظ وحدت بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: امروز هشت هزار طلبه بسیجی اهل سنت در استان داریم که همگی برای حضور نزد مراجع علاقه مند هستند و از ما خواسته اند که از مراجع بزرگوار نیز برای حضور در استان دعوت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان دیدار خود با این افراد با اهدای کتابی به آنان با عنوان «مکر تکفیر» به لزوم مراقبت در برابر جریانات تکفیری و مراقبت از نیافتدان در دام آنها اشاره کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز کتابی با عنوان «اسلام مجسم» به آنان اهدا کرد که در این کتاب به بیان زندگی نامه علمای بزرگ جهان اسلام و شیوه مقابله آنها با جریانات معاند اسلام بویژه حکومت های طاغوتی زمان اشاره شده است.  

همچنین این مرجع تقلید در پایان دیدار خود از حضور در استان سیستان و بلوچستان برای ملاقات با علما، فرهیختگان و مردم اهل تسنن این استان خبرداد.

در این دیدارها که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد بیش از 40 نفر از اساتید و طلاب حضور داشتند و با اعلام برادری شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از علاقه خود برای ملاقات با مراجع تقلید در آینده نیز خبر دادند./1330/پ203/ج

 

ارسال نظرات