۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۶۸۸۰۵
آیت الله نوری همدانی:

شیعه انگلیسی ابزار دشمن برای بدنام کردن مکتب اهل بیت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت حفظ عزت جامعه اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان گفت: راه اصلی حفظ عزت، وحدت جامعه اسلامی است که می تواند نقشه های دشمنان را خنثی کند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با علما، طلاب و فضلای شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به ضرورت حفظ عزت در برابر دشمنان عنوان کرد: باید برای حفظ عزت اصولی را رعایت کرد که اصل نخست ایمان حقیقی است، چراکه ایمان به انسان قدرت داده و زمینه ساز توکل به خدا است.

وی با بیان این که ایمان باعث تقویت روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم می شود به اصل دوم عزت اشاره کرد و اظهار داشت: اصل دوم برای این که بتوانیم با استکبار مبارزه کنیم داشتن علم است، البته آن علمی ارزش و اهمیت بیشتری دارد که همراه با ایمان و تهذیب نفس باشد.

وی اصل سوم تقویت عزت را داشتن عقل دانست و تأکید کرد: عقل غیر از علم است، چراکه عقل باعث می شود که انسان حق  از باطل را تشخیص داده و گرفتار فتنه های دوران نشود، البته مسأله مهم دیگر آن است که برای تقویت عزت در جامعه اسلامی، اصلی با عنوان حکومت و نظام اسلامی و ولائی احتیاج است.

وی تأکید کرد: جامعه اسلامی باید برای تقویت نظام و انقلاب همه تلاش خود را بکار گیرد که البته این اصل باید در کنار اصل دیگر یعنی تقویت جهاد و شهادت قرار بگیرد، چراکه همین جهاد است که تا کنون نظام وانقلاب و جامعه اسلامی را از گزند و فتنه دشمنان انقلاب و کسانی که نمی خواهند کشور ما مستقل باشد، حفظ کرده است.

وی با بیان این که حفظ وحدت درمقابل دشمنان از مهم ترین اصول در تقویت عزت است به نقش وحدت و حفظ وتقویت آن در خنثی سازی فتنه های دشمنان اشاره کرد و عنوان داشت: شیعه هراسی، ایران هراسی و ایجاد گروهای تکفیری و ویژه داعش از جمله اهداف اصلی دشمنان برای مقابله با جوامع اسلامی است و اصلا همین وحدت باعث می شود که دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نکند.

وی با اشاره به این که شیعه لندنی ساخته شده دست انگلیسی ها است، به تلاش آنها برای بدنام کردن مذهب شیعه نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: البته ما آنها و کارهایشان را قبول  نداریم و تأکید می کنیم که باید برای مقابله با این گروه تلاش کرد و تا از بین رفتن تفکر شیعه انگلیسی ساکت نمی نشینیم و به همین دلیل از همین جا علاقه خودم را برای حضور در بین مردم اهل تسنن استان شما اعلام می کنم./1330/پ202/ج

 

ارسال نظرات