۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۶۸۷۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج اقامه نماز مهم‌ترین اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج بیش از پیش نماز در جامعه اسلامی، گفت: در واقع ترویج اقامه نماز در جامعه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش آسیبهای اخلاقی و معضلات اجتماعی است.
حجت الاسلام یعقوبی - اجلاس استانی نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دومین اجلاس استانی نماز، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نقش بازدارندگی نماز، اظهار کرد: اگر اقامه نماز در سطح جامعه به‌ خوبی فراگیر شود بدون شک جامعه ما از بسیاری آسیب های اجتماعی و معضلات اخلاقی مصون خواهد ماند.

وی با بیان اینکه اقامه بیش از پیش و گسترده‌تر نماز در سطوح مختلف جامعه می‌تواند منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی در کشور شود، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است بخشی از هزینه‌های پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه هزینه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: دشمنان با استفاده از روشها و ابزارهای مختلف به فرهنگ اسلامی و غنی ما هجوم آورده‌اند اما مسلمانان می‌توانند با تمسک به نماز و تقویت تقوا، در برابر این هجمه‌ها ایستادگی و خود را از صدمات شیاطین مختلف مصون کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: اگر همه ما حافظ نماز بوده و برای گسترش اقامه آن در سطح جامعه تلاش کنیم بدون شک نماز هم حافظ و حامی جامعه ما بوده و آن را از آسیب ها، مشکلات و معضلات مختلف حفظ می‌کند.

وی اضافه کرد: در بُعد فردی هم اقامه نماز سبب حفظ شدن انسان از لغزندگی ها و مشکلات متعدد می‌شود؛ از این‌ رو باید خانواده‌ها برای مأنوس شدن فرزندان با اقامه نماز و قرائت قرآن دغدغه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در سطح اجتماعی هم اگر به نماز اهمیت کافی داده شود، بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله فسادهای اخلاقی، اعتیاد، طلاق، درگیری ها و غیره کاهش یافته و مهار می‌شوند؛ به همین دلیل ضروری است متولیان امر پیشگیری از آسیبها و معضلات اخلاقی و اجتماعی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با یادآوری برخی از مصادیق حفظ نماز در جامعه، اظهار کرد: قرار دادن موضوع اقامه نماز در رأس برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، توجه بیشتر به اقامه نماز اول وقت، برپایی منظم نمازهای جماعت، تمرکز و توجه معنوی در هنگام اقامه نماز و میزان و معیار بودن نماز برخی از مصادیق حفظ نماز در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است همه مسؤولان و متولیان همچنین خانواده‌ها به موضوع اقامه نماز و برپایی آن در اول وقت توجه ویژه‌ای داشته باشند و اجازه ندهند این فریضه الهی در جامعه اسلامی سبک شمرده شود.

گفتنی است، در دومین اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی از 26 الگوی برتر اقامه نماز شامل دستگاه‌ها و نهادهای برگزیده و فعالان این عرصه تجلیل شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات