۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۷۹۲
آیت الله دریاباری:

رضایت اهل بیت شرط موفقیت در طلبگی است

استاد اخلاق حوزه علمیه قبول شدن عمل صالح را منوط به داشتن ولایت اهل بیت(ع) دانست و گفت: ولایت به معنی جلب رضایت اهل بیت(ع) است و طلاب باید رضایت اهل بیت(ع) را در درس خواندن خود در نظر داشته باشند.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید عنایت الله دریاباری، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در پایان درس خارج صبح امروز که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، در بیان راه های رسیدن به خیر در دنیا ابراز داشت: امام(ع) می فرمایند که اگر انسان سعی داشته باشد که هر روز احسان و نیکوکاری کند و گناهان خود را با توبه برطرف کند در دنیا خیر خواهد داشت.

وی با بیان این که قلب انسان باید آماده نیکوکاری و توبه در راه پروردگار باشد، افزود: انسانی که به دنبال خیر در دنیا است روزها باید به دنبال کارهای خوب و عمل صالح باشد و احیانا اگر گناهی انجام داد آن گناه را با توبه رفع کند.

آیت الله دریاباری با اشاره به این که اسلام به معنویت در کارها تکیه دارد، خاطرنشان کرد: امام می فرمایند «به خدا قسم اگر انسانی آنقدر سجده های طولانی داشته باشد تا گردنش قطع شود خداوند این سجده ها را قبول نمی کند مگر این که ولایت اهل بیت(ع) را داشته باشد».

وی ولایت اهل بیت(ع) را به معنی توسل به آن ها و انجام کارهایی که مورد رضایت اهل بیت(ع) باشد دانست و گفت: احسان و نیکوکاری باید با ولایت اهل بیت(ع) باشد و حتی اگر می خواهد توبه کند باید با ولایت اهل بیت باشد؛ اگر انسان ولایت اهل بیت(ع) را نداشته باشد نه نماز، نه روزه، نه حج و نه خمسش قبول نمی شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که باید درس خواندن انسان هم برای رضایت اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: طلبه ای در درس خواندن خود موفق است که به دنبال رضایت اهل بیت(ع) باشد و تمام حرکات و رفت و آمد او باید مورد قبول اهل بیت(ع) باشد؛ وگرنه صرف درس خواندن و نمره گرفتن به معنی موفقیت در طلبگی نیست./843/202/ب3

ارسال نظرات