۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۶۸۷۲۲
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه سدی در برابر نفوذ دشمنان است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت میان حوزویان و دانشگاهیان هستیم، گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای نفوذ در کشور به کار گرفته است، راه جلوگیری از نفوذ دشمن وحدت میان این دو مرکز علمی کشور است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران عصر سه شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه پردیسان فریدونکنار با اشاره به این که از تدابیر امام راحل، وحدت میان حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: از مهم‌ترین پیشگامان این عرصه آیت الله مفتح بود و تلاش های گسترده این شخصیت برجسته انقلاب بسیاری از دیوارهای میان حوزه و دانشگاه را برای وحدت از میان برداشت.

حجت الاسلام جلالی هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را براندازی یک توطئه استکباری دانست و افزود: استکبارگران همواره مانعی را در مقابل خود مشاهده می‌کردند و آن اعتقادات مذهبی و دینی بود که به دنبال از بین بردن آن بودند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که کسانی که روحیه دینی داشتند و در هر جمعی که بودند دشمنان تحمل و تاب نمی‌آوردند، گفت: افراد دارای روحیه دینی و ملی به منافع کشور توجه می‌کردند استعمارگران برای برداشتن موانع از سر راه خود دانشگاه‌ها را تا آنجا که توان دارند از محتوای دینی دور می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دشمنان در حوزه و دانشگاه حس بدبینی ایجاد و با تبلیغات گسترده آنها را در مقابل هم نشان دادند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری روز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه زمینه رشد  و بالندگی این دو رکن علمی کشور را فراهم کردند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دوره قبل انقلاب هم در دانشگاه‌ها اساتید ارزنده بودند که حس دفاع از وطن، دین و منافع ملی در وجودشان بود، تصریح کرد: این ابتکار امام راحل برای نزدیکی بیشتر این دو گروه فرهیخته جامعه به منظور خنثی شدن توطئه دشمنان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هنگامی که دو قشر دانشگاه و حوزه با هم تلفیق شوند و در یک خط موازی قرار گیرند هر دو به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند و در این جامعه افرادش الگو می‌شوند، تصریح کرد: اتکا به قدرت بسیجی از ابتکار حضرت امام خمینی(ره) بود و این اتحاد و انسجام را بین بسیجی‌ها و حوزویان را بنیانگذار کبیر انقلاب ایجاد کردند و در حال حاضر الگو شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که در حال حاضر ابتکار طرح وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که الگویی برای مردم جهان باشد، خاطرنشان کرد: ثمره وحدت ایجاد ملتی با رشد علمی، اخلاقی و فرهنگ دینی و علمی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملتی که علم و تعهد و شناخت دینی داشته باشد، در آن روح نشاط حاکم می‌شود و ترسی از زیر بار رفتن استکبار ندارند، خاطرنشان کرد: تقویت علم و دین در مراکز علمی کشور می تواند کشور را از توطئه های دشمنان مصون بردارد. 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امروزه نیز شاهد وحدت هستیم اگر چه استکبار تلاش برای تفرقه در میان مذاهب شیعه و سنی تلاش می‌کند اما موفق نخواهد شد و برای موفقیت باید از اختلاف‌های حاشیه‌ای دوری و به اصل بپردازیم.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که جامعه بشری برای پیشرفت باید علم، تحقیق و پژوهش را در سر لوحه کار خود قرار دهد تا جامعه پیشرفت کند، اظهار داشت: تولید علم در جامعه از دو مرکز حوزویان و دانشگاهیان است و باید در ابعاد و شکل‌های مختلف برای پیشرفت جامعه به آنها نگاه کرد

وی با بیان اینکه تنها نظامی که در دنیا مدعی است که در کنار سیاست می‌توانیم ادیان خود را حفظ کنیم و در راستای اهداف ائمه اطهار(ع) قدم برداریم جمهری اسلامی ایران است، افزود: این ادعای بسیار بزرگی است و برای اثبات این ادعا باید کار پژوهش و تحقیق انجام شود و باید به دنیا از نظر علمی ثابت کنیم که می‌توانیم خلاق باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید میان حوزویان و دانشگاهیان وحدت ایجاد شود، افزود: برای ایجاد وحدت نیاز به کسانی است که بتوانند زبان دانشگاه و حوزویان را در ابعاد مختلف متوجه شود.

وی با بیان اینکه در حوزه و دانشگاه کسانی باید روی کار قرار گیرند که خواسته‌ها، نیازها، نگرش دانشگاهیان و هم حوزویان را درک کنند، گفت: باید میان علوم تجربی و علوم انسانی پیوند برقرار و تا میان این دو قلمرو پیشرفت حاصل شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه علوم انسانی به شدت به وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان نیاز دارد، افزود: اگر بتوانیم در این زمینه موفق شویم، می‌توانیم برای هر جای دنیا الگوی دینی باشید.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت میان حوزوزیان و دانشگاهیان هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای نفوذ در کشور به کار گرفته است، راه جلوگیری از نفوذ دشمن وحدت میان این دو مرکز علمی کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نگاه های سطحی و بی محتوا نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه باید حذف شود، خاطرنشان کرد: وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه ریزی و ارتباط دائمی میان این دو بال علمی کشور است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دخالت نیست، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند ضمن رشد علمی و دینی کشور، بستری را برای تقویت کشور در همه زمینه فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز دانشگاه ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از توان حوزه های علمیه و روحانیت است، افزود: به حتم حضور روحانیت در دانشگاه می تواند بستری را برای تقویت مبانی دینی و ارزشی در این محیط علمی فراهم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی را مرهون تلاش های حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: حوزویان در پیروزی انقلاب پیشگام بودند و دانشگاهیان نیز همراه با حوزه های علمیه نهضت امام راحل را به پیروزی رساندند./202/950/ب1

ارسال نظرات