۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۷۱۷
آیت‌الله ری شهری:

ترویج نماز نقش موثری در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه نماز نقش موثری در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد، گفت: نماز سدی در برابر فساد و فحشا است اگر هزینه‌هایی که امروز در جامعه برای امور فرهنگی صرف می‌شود به اقامه نماز اختصاص می‌دادند بسیاری از معضلات جامعه مرتفع می‌شد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در کلاس تفسیر سوره بقره که در آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد در تبیین یقیمون الصلاة، گفت: اقامه نماز غیر از قرائت نماز است.

وی افزود: اقامه نماز مختص اولیای الهی است همه باید تلاش کنند که نمازشان همانند صلاة اولیاءالله باشد.

آیت الله ری شهری درباره اینکه چرا قرآن کریم بعد از الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ لفظ يُقيمُونَ الصَّلاةَ را بیان می‌کند، گفت: در آیات متعددی اقامه نماز مقدم‌تر از دیگر اعمال ذکر شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه روایات ریشه در قرآن کریم دارد، بیان داشت: امام صادق(ع) در پاسخ به این پرسش که چه عملی انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند، فرمودند: هیچ چیزی بعد از خدا شناسی بافضیلت‌تر از نماز نیست، عیسی بن مریم زمانی که به نطق آمد وصیت خداوند را که نماز است بیان می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره دلایل مهم بودن اقامه نماز بعد از معرفت الهی، گفت: نماز نقش موثری در برنامه‌ها و ارزشهای اسلامی در جامعه دارد. عمود دین نماز است و نخستین چیزی که در روز قیامت حساب می‌شود نماز است به همین دلیل اولین چیزی که بر مسلمانان واجب شد نماز بود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نماز نقش موثری در پیش‌گیری ناهنجاری‌های اجتماعی دارد، ابراز کرد: نماز سدی در برابر فساد و فحشا است اگر این هزینه‌هایی که در جامعه برای ترویج فرهنگ صرف می‌شود به اقامه نماز اختصاص یابد بسیاری از معضلات موجود مرتفع می‌شود.

این استاد اخلاق با اشاره به نقش نماز در تکامل معنوی انسان اظهار داشت: نماز معنویات انسان را کامل و به خداوند نزدیک می‌کند، نماز معراج رفتن زائر خداوند بودن است انسان با نماز به خداوند نزدیک و مورد مغفرت قرار می‌گیرد.

آیت الله ری شهری با اشاره به نقش نماز در تامین سعادت دنیا و آخرت انسان، خاطر نشان کرد: نماز سبب می‌شود خداوند انسان را یاد کند و این توفیق الهی خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان مب‎کند نماز کلید همه خوبیها است./202/813/ب1

ارسال نظرات