۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۶۸۷۰۷
امام جمعه موقت بندرعباس:

علاقه مند کردن کودکان به نماز از اولویت‌های تربیتی باشد

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: توجه صرف به علم منهای پرورش، کودک را دچار مشکلات عدیده ای می کند، پرداختن به تربیت دینی کودکان از جمله علاقه مند کردن آنها به نماز و نماز جماعت از مسائل مهم تربیتی باشد.
حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس و رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان عصر امروز در همایش تجلیل از ائمه جماعات روحانی و فعالان نماز مدارس ناحیه دو بندرعباس گفت: نماز میراث تمامی انبیا است و هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد انسانها را به نماز دعوت و به آن سفارش کرد.

وی با اشاره به آثار معنوی نماز،  پاداش‌های الهی را بزرگ‌ترین اثر معنوی نماز جماعت دانست و افزود: نماز جماعت آثار دیگری نیز دارد و آثار اجتماعی آن، وحدت صفوف و نزدیکی دل‌ها و تقویت کننده روحی برادری است. 

امام جمعه موقت بندرعباس ادامه داد: نماز جماعت نوعی حضور و غیاب بی‌تشریفات و بهترین راه شناسایی افراد است که به عنوان بهترین، بیشترین، پاک‌ترین و کم‌خرج‌ترین اجتماعات دنیاست و نوعی دید و بازدید مجانی و آگاهی از مشکلات و نیازهای یکدیگر و زمینه‌ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمین است.

حجت الاسلام فروزان نژاد تصریح کرد: آموزش و پرورش سنگ زیر بنای رشد و تربیت کودک است و بدون آموزش و پرورش اثر بخش هیچ کودکی روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید.

وی تاکید کرد: توجه صرف به علم منهای پرورش، کودک را دچار مشکلات عدیده ای می کند، در این میان یکی از مسائل تربیتی کودکان که مطرح است پرداختن به تربیت دینی کودکان از جمله علاقه مند کردن آنها، به نماز و نماز جماعت است.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان ابراز داشت: برای اینکه دانش‌آموزان جذب نمازجماعت شوند، باید تضادها و تعارض‌ هایی که دانش‌ آموز در خانواده، جامعه و محیط مدرسه می‌ بیند، به نحو مطلوبی حل شود، وقتی دانش آموزی می‌ بیند که والدین او بدون عذر نماز جماعت مساجد را ترک می‌ کنند، ولی توصیه به شرکت فرزندشان در جماعت می‌ کنند، چه انتظاری است که فرزند در نماز جماعت مدرسه شرکت کند! یا وقتی مدیر، معاون، مربی در مدرسه، اهمیت نماز جماعت را بیان می‌ کنند اما خود در نماز جماعت شرکت نمی‌ کنند، دانش آموازن با یک تعارض آشکار روبه رو می‌ شوند و به نماز جماعت به دید تصنعی نگاه می‌ کنند و نسبت به نماز جماعت بی‌ تفاوت می‌ شود.

امام جمعه موقت بندرعباس و رییس ستاد اقامه نماز استان گفت: برگزاری نماز جماعت در مدارس کافی نیست، آموزش و پرورش باید تمام بدنه آن پرورش شود، چرا که تزکیه مقدم بر تعلیم است.

وی تاکید کرد: ما مسؤولیت ترویج قرآن و عترت را بر عهده داریم و کسانی در دنیا و آخرت موفق و سربلند می شوند که به هر دو امر مهم چنگ بزنند.

وی ادامه داد: کسانی که می گویند نیازی به قرآن نیست و گروه دیگر می گوید نیازی به عترت نیست، اینها سربازان دشمن هستند و باید همه مراکز علمی و فرهنگی حواسشان جمع باشد تا این گروه های افراطی در جامعه نفوذ نکنند.

رییس ستاد اقامه نماز استان افزود: باید به گونه ای آرایش فرهنگی خودمان را شکل دهیم که بتوانیم اندیشه های مذهبی ودینی خود را توسعه دهیم.

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به شبکه گسترده فرهنگیان خواستار حساسیت معلمان در رابطه با برگزاری نماز شد و گفت: نماز چهره دین ما است.

گفتنی است در این مراسم از 150 نفر از فعلان حوزه نماز قدردانی شد./202/851/ب1

ارسال نظرات