۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۶۸۷۰۴
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان:

تربیت اسلامی در صدر برنامه تربیتی دانشگاه ها قرار گیرد

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان با بیان اینکه در راستای تربیت دینی نسل جوان باید تربیت اسلامی وارد دانشگاه ها شود، گفت: برای دوری از فرهنگ غرب باید تعامل حوزه و دانشگاه تقویت شود.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام امین فاطمی نیک، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان، عصر امروز در دیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه امری مهم در جهت تحقق اهداف این دو نهاد و تربیت نیروی انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها محصول غرب است، افزود: تربیت اسلامی باید در دانشگاه ها در صدر علم آموزی قرار گیرد و از فرهنگ غربی دوری کرد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان با تأکید بر اینکه تربیت اسلامی باید در رأس برنامه های حوزه و دانشگاه باشد، با اشاره به فرموده امام راحل اظهار داشت: اگر در دانشگاه ها تربیت اسلامی در کنار علم آموزی نباشد، انسان ساز نیست.

وی بیان داشت: برای تحقق اهداف تربیت دینی نسل جوان ضروری است هسته های حوزوی و دانشگاهی تشکیل شود تا شاهد اشاعه و گسترش تربیت اسلامی در جامعه باشیم.

حجت الاسلام فاطمی نیک بر ضرورت مقابله با آسیبهای اجتماعی و مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: حوزویان و دانشگاهیان با ارائه راهکارهای لازم باید در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی فعالیت و همکاری حوزه و دانشگاه را امری مهم در جهت تعمیق باورهای دینی و گسترش مکتب تشیع بین نسل نوجوان و جوان جامعه عنوان کرد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان از برگزاری مجمع بانوان ایمانی با شرکت طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: این مجمع با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه برگزار می شود./202/9459/ب1

ارسال نظرات