۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۷۰۳

جامعه بدون فرهنگ شهادت، جامعه‌ای مرده است

جامعه بدون فرهنگ شهادت، یعنی جامعه مرده، فعالیت 4 هزار مداح و شاعر آئینی، تحت پوشش کانون مداحان تهران، آگاه سازی جوانان مهم ترین راه مقابله با نفوذ دشمنان، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در حاشیه مراسم وداع با شهید سید مهدی حسینی شهید امنیت پایدار اظهار کرد: هر چه بیشتر به فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم، تأثیر بیشتری به دنبال خواهد داشت، زیرا ایثار و شهادت پایانی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: فرصت‌ها، درس‌ها و ظرفیت‌های عظیمی در فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نهفته است که باید به دنبال آن برویم و آن را زنده نگه‌داریم.

وی با تأکید بر مردمی نگه‌داشتن موضوع شهادت، خاطرنشان کرد: باید میان مردم و اندیشه آن‌ها پیوند ایجاد کنیم تا شاهد بقا و ماندگاری این فرهنگ باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گفت: هرجایی را که در جامعه یاد، فرهنگ، اندیشه و آرمان شهید مطرح شد آن جامعه احیاشده است زیرا شهدا زنده‌اند.

ولی نژاد بیان کرد: نام و یاد شهدا موجب هدایت جامعه می‌شود زیرا یاد و نام آن‌ها مانند عطری است که بوی آن فضای جامعه را می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال جامعه زنده هستیم با زنده نگه‌داشتن شهید می‌توان آن جامعه را زنده نگه داشت؛ جامعه منهای شهید جامعه مرده و بی‌معنا و خفته‌ای است.

 فعالیت 4 هزار مداح و شاعر آئینی، تحت پوشش کانون مداحان تهران

هادی رضائی، رئیس اداره امور فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی تهران گفت: انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان و شعرای آئینی استان تهران برگزار می‌شود.

هادی رضائی، افزود: این انتخابات بر اساس سیاست های ابلاغی معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و اتمام فعالیت دو ساله اعضای هیئت رئیسه این کانون، با هدف انتخاب اعضای هیئت رئیسه جدید برگزار می‌شود.

وی، تصریح کرد: در شهر تهران ۴ هزار مداح و ذاکر اهل بیت و شاعر آئینی، تحت پوشش کانون مداحان فعالیت دارند.

رضائی، خاطر نشان ساخت: این تشکل با هدف ساماندهی هر چه بهتر مداحان؛ نیاز سنجی دوره های آموزش تخصصی مورد نیاز؛ ارتقای بصیرت افزایی مداحان؛ ساماندهی و ثبت اطلاعات در سامانه طوبی؛ تعامل و ارتباط مداحان با یکدیگر و نیز ادارات تبلیغات اسلامی؛ تجلیل از پیر غلامان و پیشکسوتان این عرصه؛ آسیب شناسی مداحی و عزاداری؛ شناسایی و سازماندهی استعدادهای جوان؛ راه اندازی و تأسیس شده و تاکنون خدمات ارزنده ای ارائه کرده است.

این مسئول فرهنگی، زمان برگزاری انتخابات را در ادارات تابعه از ۲۰ تا 30 آذر و اداره کل تبلیغات اسلامی تهران را هفته اول دی ماه جاری اعلام کرد و افزود: پس از اتمام این مرحله؛ رئیس، دبیر و منشی کانون مداحان استان تهران مشخص و معرفی خواهند شد.

آگاه سازی جوانان مهمترین راه مقابله با نفوذ دشمنان

حسین روحانی نژاد در دیدار با مربیان و معلمان آموزش و پرورش شاهرود بیان داشت: زمینه سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان با اساتید حوزه و دانشگاه، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری گفتمان های دینی است.

وی با تاکید بر استقبال دانش آموزان مدارس از طرح گفتمان دینی، گفت: برای آگاهی و افزایش بینش دینی و مذهبی در بین جوانان، نیاز مبرم به برگزاری این گفتمان ها داریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: گفتمان های دینی به واسطه پاسخگویی حضوری به سوالات و شبهه های جوانان و نوجوانان در حوزه دین و فرهنگ، نیازهای فکری و دینی آنها تامین می‌کند.

روحانی نژاد مهمترین کاربرد برگزاری گفتمان های فرهنگی را آگاهی رسانی به دانش آموزان قلمداد کرد و گفت: برگزاری گفتمان های دانش آموزی با موضوعاتی مانند سبک زندگی اسلامی،حجاب و عفاف، اعتیاد، جنگ نرم و... از جمله برنامه های مفید سازمان تبلیغات اسلامی در مقابله با جنگ نرم است.

وی افزود: خوشبختانه این گفتمان ها همواره مورد تاکید و استقبال آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنانگفت: امروزه دشمنان اسلام نسل جوان ما را با تهدیدات خود نشانه رفته اند لذا باید در باره مقابله با این تهدیدات آن هم در برابر نسل آینده ساز ایران اسلامی هوشیار بود و به خوبی اقدام کرد.

در پایان این نشست راه های افزایش همکاری های تبلیغات اسلامی و اموزش و پرورش برای برگزاری گفتمان های دانش آموزی بررسی شد.

تولید محتوای فاخر فرهنگی نیاز امروز استان سمنان است

حجت‌الاسلام علی شکری در خلال ششمین جلسه کارگروه تولید محتوای رسانه ای استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود ضمن اشاره به ضرورت مقابله با هجمه سنگین دشمنان در فضای مجازی، ابراز داشت: امروز تولیدات فاخر فرهنگی باید متناسب با نیاز جوانان و همچنین مطالبات آنها ارائه شود تا از یک استقبال خوب عمومی برخوردار شود.

وی گفت: برای اینکه در حوزه رسانه بخواهیم تولیدات فاخر فرهنگی خودمان را با ریشه‌های سبک زندگی اسلامی تبیین کنیم نیازمندیم تا ابتدا مطالبات نسل جوان و سلیقه او را بشناسیم و محتوایی تولید کنیم که او بپسندد اما متاسفانه بسیاری از نهادهای فرهنگی ما محتوایی تولید می‌کنند که خودشان می پسندند و در نگاه خودشان مطلوب است اما باید دید نسل جوان چه می خواهد.

باید سلایق نسل جوان را بشناسیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: اگر امروز سلیقه نسل جوان را شناختیم و نیازهایش را ارزیابی کردیم می توانیم متناسب با روحیات آنها محتوای فرهنگی تولید کنیم و اگر این امر را نادیده گرفتیم محکوم به شکست هستیم که موارد آن در بسیاری بازی‌های رایانه ای و تولیدات فرهنگی که امروز در مغازه ها خاک می خورند، دیده می‌شود.

شکری بیان داشت: امروز دشمنان در زمینه هجمه فرهنگی به خصوص از طریق رسانه پیشرفت‌های فراوانی کسب کرده اند چرا که با برنامه ریزی برای تک تک آحاد جامعه پیش می روند لذا باید با هوشیاری تمام، پادزهر این هجمه را بسازیم.

وی افزود: نسل آینده ساز ایران اسلامی امروز در دوگانگی بین فرهنگ اسلامی و دینی و همچنین مدرنیته غربی که توسط غول های رسانه ای استکبار جهانی ارائه می‌شود قرار دارد لیکن لحظه ای غفلت می تواند جوان ما را به آن سمت و سو سوق دهد.

دشمن در عرصه فرهنگی حساب شده کار می‌کند

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن در حوزه فرهنگ، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم‌اکنون عرصه، عرصه میدان جنگ است و دشمن با تمام توان به مقابله با ارزش‌های فرهنگی و دینی آمده است و شایسته است با بسیج تمام امکانات به مقابله جدی با دشمن رفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن در عرصه فرهنگی حساب‌شده کار می‌کند اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان تشکیل شد و این جبهه با بسیج تمام امکانات درصدد توسعه فرهنگ دینی و انقلابی در سطح جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: داعش زاییده آمریکا در منطقه است و آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم است.

حجت‌الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز باصلابت در مقابل تمام توطئه‌های دشمن ایستاده است.

وی بابیان اینکه ولایت‌فقیه خیمه عمود انقلاب است، تصریح کرد: باید هوشیار بود و در دفاع از اصل ولایت‌فقیه و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش تلاش و همت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح لبیک یا حسین پیش مقدمه برنامه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زنجان و کل کشور است و امیدواریم با این حرکت تحرک جدی در برنامه‌های فرهنگی و دینی استان به وجود آید.

حجت‌الاسلام صفی یاری افزود: امروز نظام روی مدارس صدرا حساب ویژه‌ای بازکرده و اغلب خروجی‌های ممتاز دانشگاه امام صادق (ع) و حوزه‌های علمیه از دانش آموزان مدارس صدرا هستند.
گفتنی است، در این جلسه نماینده تشکل‌های دینی استان زنجان به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی پرداختند./1325/303/ب3

ارسال نظرات