۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۶۹۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان:

وحدت حوزه و دانشگاه بسترساز تحقق اهداف انقلاب است

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان وحدت حوزه و دانشگاه را نیاز جامعه دانست و گفت: حفظ این وحدت امری مهم در جهت تحقق اهداف انقلاب است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، عصر امروز در دیدار با مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان که در مرکز مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه گامی مؤثر در جهت تحقق اهداف متعالی اسلام است، خاطرنشان کرد: تعامل این دو نهاد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان تصریح کرد: حوزه و دانشگاه با حفظ و تقویت وحدت خویش باید در جهت اسلامی شدن دانشگاه و جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در راستای تلاش برای دستیابی به اهداف والای مکتب اسلام و نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت و اقدامات این دو نهاد باید در جامعه نمود داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت تعامل حوزه و دانشگاه برای تحقق برنامه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید به رشد نخبگان و نقش آفرینی آنان در عرصه های علمی فرهنگی و پژوهشی بیفزاید.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه آثار و برکات فراوانی به همراه دارد، تصریح کرد: برای تحقق اهداف مهم در سایه حفظ این وحدت برنامه های ما باید دارای خروجی اثرگذار باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت تشکیل هسته های معرفتی اظهار داشت: تشکیل این هسته ها با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی می تواند در اجرای برنامه های اعتقادی و بصیرتی جامعه مؤثر باشد.

وی افزود: برای نقش آفرینی در حوزه اعتقادی، هسته های معرفتی باید با تمام توان خویش با نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه ها و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همکاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی بر تشکیل و ایجاد کانونهای معرفتی در راستای تعامل دو سویه حوزه و دانشگاه اشاره و عنوان کرد: تشکیل این کانونها امری مهم در جهت تربیت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل این کانونهای معرفتی کادر تبلیغی از سوی حوزه در جهت تحقق برنامه ها و تربیت نسلی مؤمن و انقلابی در حوزه و دانشگاه تأمین می شود./202/9459/ب1

ارسال نظرات