۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۸۵۱۹
استاد حوزه علمیه مشهد تشریح کرد؛

تقابل حوزه علمیه ولایی انقلابی با حوزه طاغوتی

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: حوزه ولايي انقلابي كه در تقابل با حوزه طاغوتي قرار دارد اصل، اساس و بنيان را خدا و ولايت فقيه می‌داند و مردم را بر اساس معيارهاي حق راهنمايي می‌کند.
حجت الاسلام فاطمی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجيد فاطمی ارفع، مدیر مدرسه علمیه رُشید هَجَری مشهد، امروز در نشست بصيرتي «حوزه ولايي، حوزه انقلابي» که با حضور طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: جامعه اسلامي جامعه‌ای است كه در مقابل مؤمنان و كفار، تولی و تبری داشته و كنترل حب و بغض داشته باشد.

وی با اشاره به آيه شريفه «الَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم تَراهُم»، اضافه کرد: اين به اين معني است كه جامعه اسلامي بايد نسبت به مؤمنان محبت و مهرباني و در برابر كفار و دشمنان بغض و شدت داشته باشد.

حجت‌الاسلام فاطمی ارفع زيارت عاشورا را از بهترين زيارات در باب تبري و تولي در جامعه اسلامی است، خاطرنشان كرد: زيارت عاشورا بر محور لعن و نفرين و سلام است كه سلامش را به گروهي و لعنتش را به جريان و گروهي كه در برابر امام حسين (ع) ايستادند، می‌فرستد.

وي با بيان اينكه خداوند در قرآن هم دو نوع ولايت الله و ولايت طاغوت را در تقابل هم قرار داده است، اضافه كرد: تقابل شيطان و ملائك هم از روزي شروع شد كه ملائك بايد به امر خدا در برابر آدم سجده می‌کردند و شيطان از اين كار سر باز زده و قسم ياد كرد كه به اغواي بشر بپردازد.

حجت‌الاسلام فاطمی ارفع تصريح كرد: شيطان يك نفر نيست؛ بلكه يك فرقه و گروه است كه به عناوين گوناگون به اغواي بشر می‌پردازد و در تقابل با خداوند كريم قرار دارد تا انسانها در اين دنيا، با اعمال خود، بهشت يا جهنم را انتخاب كنند.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر گرامي اسلام (ص) خطاب به امام علي (ع) مبنی بر اینکه به اندازه راه‌های تو براي هدايت بشر شيطان هم راه براي اغواي بشر دارد، گفت: شيطان در مقابل بشر راهبردهای ویژه‌ای دارد؛ ازاین‌رو ما نبايد شيطان را کم‌اهمیت فرض كرده يا ناديده بگيريم.

حجت‌الاسلام فاطمي ارفع افزود: همان‌طور كه خداوند افرادي را از جنس بشر براي هدايت ما فرستاده است، شيطان هم براي فريب و اغواي ما همين كار را انجام می‌دهد كه قرآن اين تقابل را شجره خبيثه می‌نامد.

به گفته وي تقابل شيطان و بشر با ظهور امام مهدي (عج) تمام می‌شود اما تا آن زمان وظيفه ما اين است كه اين جریان‌ها و جبهه‌ها را بشناسيم و در برابر آنها عکس‌العمل مناسب نشان دهيم.

حجت‌الاسلام فاطمي ارفع ادامه داد: حوزه ولايي، انقلابي كه در تقابل با حوزه طاغوتي قرار دارد اصل، اساس و بنيان را خدا و ولايت فقيه می‌داند و مردم را بر اساس معيارهاي حق راهنمايي می‌کند.

این استاد حوزه علمیه مشهد مقدس با تأکید بر نقش دشمنان در این زمینه، تصريح كرد: دشمنان اسلام و قرآن می‌خواهند با تحريف آرمان‌ها و رواج بی‌بندوباری پایه‌های اسلام را سست كرده و از بين ببرند و ما در مقابل اين فتنه‌های دشمنان بايد با هوشياري و آگاهي، زمینه‌های ظهور مهدي (عج) را فراهم كنيم.

حجت‌الاسلام فاطمي ارفع اضافه كرد: ما نبايد تصور كنيم امام زمان يك انسان سوار بر اسب سفيد با لباس سبز است، به دنبال امام زمان خيالي باشيم و مانند مردم كوفه منتظر باشيم كه امام بيايد؛ چراکه امام حسين (ع) هم نرسيده به كربلا گرفتار دشمن شد.

وی افزود: ما می‌خواهیم زمینه‌ساز ظهور امام مهدي (عج) باشيم پس بايد زمینه‌های ظهور آن حضرت را فراهم كنيم و با جبهه‌ها و جریان‌هاي ضد اسلامي و ضد بشري، با استفاده از راه و روش درست مقابله كنيم./9314/202/ب3

ارسال نظرات