۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۶۸۴۹۶
آیت الله سبحانی:

دولت برای مشکلات قم فکری کند

حضرت آ‌یت الله سبحانی با اشاره به مظلومیت شهر مقدس قم گفت: الان خانه های قم خطرناک است و اگر زلزله نسبتا قوی رخ دهد نوع خانه ها فرو می ریزد، باید برای مشکلات و مظلومیت های قم فکری کرد.
حضرت آیت الله سبحانی دیدار وزیر بهداشت با حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار وزیر بهداشت با اشاره به آیه از قرآن کریم گفت: قرآن می فرماید که اگر دولت، جامعه و گروهی می خواهند در دل مردم جا پیدا کنند راهش این است که خدمت کنند و عمل صالح انجام دهند.

وی افزود: بین عمل صالح و محبت مردم به افراد رابطه وجود دارد، افتتاح بیمارستان و خدمت به مردم عمل صالح است که خداوند محبت افراد را در دل مردم ایجاد می کند و احتیاج و به تبلیغ و رسانه نیست، خود عمل سبب می شود که مردم گرایش به عاملان عمل صالح داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در کشور در مشهد مقدس مسجدی وجود دارد که برای یک زن از تبار مغلول و ایل خانیان است، اظهار داشت: با این وجود همه مردم ایران نسبت به این زن به نام گوهر شاد علاقه دارند و هر زمان گوهر شاد بشنوند تداعی محبت می کند چون خدمتش سبب شده که مردم به او علاقه پیدا کنند.

وی ادامه داد: حضرت مسیح و رسول اکرم(ص) در میان بشر بیشترین دوست را دارند، اگر آمار بگیرند محبوب ترین انسان ها این دو نفر هستند چون عملا خدمت دیدند، اگر مردم از دولت خیرخواهی و عمل ببینند قطعا مایه محبت خواهد بود.

حضرت آیت الله سبحانی وزیر بهداشت را از وزرای موفق دانست و خطاب به او ابراز داشت: با احترام به تمام وزار، جنابعالی موفق تر هستید که خدمات شما ملموس است، در جاده ای که سربالایی و سراشیبی دارد زانندگی مهم است و الا جایی که صاف است همه می توانند راننده باشند.

وی عنوان کرد: اگر مشکلات نبود کارها خیلی ارزش نداشت، مهم این است که با وجود مشکلات و دست اندازها بتوان خدمت کرد، دلیل ارزشمندی کار انبیا این است که در میان جاهلان خدمت کردند و به تربیت آن ها پرداختند وگرنه تربیت جامعه اخلاقی کار آسانی است.

این مرجع تقلید با اشاره به مظلومیت شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: الان خانه های قم خطرناک است و اگر زلزله نسبتا قوی رخ دهد نوع خانه ها فرو می ریزد، باید برای مشکلات و مظلومیت های قم فکری کرد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات