۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۴۸۴
علمای بحرین تأکید کردند؛

نظام دیکتاتوری آل‎خلیفه مملو از فساد است

علمای بحرین با انتقاد شدید از سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه، این نظام را دیکتاتوری و مملو از فساد عنوان کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین به مناسب دهمین سالگرد ارتحال علامه شیخ عبدالامیر الجمری از علمای این کشور پیامی صادر کردند.

در این پیام آمده است: علامه الجمری عمر شریف خود را در راه خدمت به مردم و وطن و امت و همه مستضعفان و محرومان صرف کرد، پدری دلسوز برای همه بود، دلی آکنده از مهربانی و عطوفت داشت، متفکر بزرگی به شمار می آمد، ایمان بزرگی در دل خود پرورده و در راستای صلاح و اصلاح دیگران فعالیت می کرد.

علمای بحرین افزودند: این عالم همانند ملت در پی حق علیه ظلم بود، درد مردم را به خوبی می شناخت، دغدغه وطن را داشت و زندگی سراسر عدالت و عزت و کرامت را برای همه شهروندان بدون توجه به مذهب و طایفه آنان مطالبه می کرد.

آنان تصریح کردند: نظام دیکتاتور مملو از فساد در قبال همه این خدمات، اقدام به حبس و شکنجه روحی شیخ الجمری کرده و هر که از افکار ایشان پیروی می کرد را با قتل و حبس و تبعید و شکنجه مواجه ساخت.

علمای بحرین با اشاره به نتایج این سیاست اظهار داشتند: کشور هیچگاه با این سیاست ها به آرامش و ثبات نخواهد رسید. همه جهانیان اذعان دارند که ملت بحرین با صداقت در پی راه حل سیاسی است. بحرین در دوره کوتاهی در آرامش و ثبات کامل قرار داشت تا اینکه نظام به وعده های خود عمل نکرد و بر این اساس بود که مردم بحرین برای بازپس گیری حقوق مبتنی بر ارزش ها بپا خواستند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: بحرین با ارتش های خارجی و سلاح و مشت آهنین به ثبات نخواهد رسید و وحدت ملت سبب بازسازی و پیشرفت و امنیت و ثبات کشور می شود. نظام نیز چاره ای جز روی آوردن به راه حل سیاسی و گفت وگو با رهبران مردم و اجرای همه پرسی ندارد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات