۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۶۸۴۷۶
رییس علمای بلاد شام:

طرح جداسازی دین و سیاست ساخته و پرداخته انگلستان بود

رییس علمای بلاد شام با اشاره به عدم وجود تعارض بین علم و دین، این خیانت را دسیسه اصحاب خدعه و سلطه دانست و گفت: طرح و فکر جداسازی دین و سیاست ساخته و پرداخته استعمارگر پیر بود تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان بر آنها حکومت کند.
عبدالله محمد نائب، رییس علمای بلاد شام از سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، عبدالله محمد نائب، رییس علمای بلاد شام از سوریه، عصر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با تبریک میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام(ص) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، وی را به خاطر مقاومت در برابر خدعه دشمن در موضوع جدایی دین از سیاست، مورد تکریم قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود تعارض بین علم و دین، این خیانت را دسیسه اصحاب خدعه و سلطه دانست و افزود: دشمنان همواره در تلاشند تا بین دین و علم فاصله بیندازند و این در حالی است که محال است محقق یا پژوهشگری در مطالعه قرآن و سنت رسول الله (ص) تعارضی بیابد.

محمد نائب، مکر و حیله های استبداد جهانی به سرکردگی انگلیس را یادآور شد و گفت: طرح و فکر جداسازی دین و سیاست ساخته و پرداخته استعمار گر پیر بود تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان بر آنها حکومت کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود دست های خبیث و مرموز سیاست های بریتانیا در جداسازی دین و علم، بیان داشت: انگلستان تلاش کرد که درختواره های جداسازی بین علم و دین را گسترش دهد  و در همین راستا به طور مداوم خطاب به اساتید دانشگاه ها می گفتند که مواظب باشید و گوش به حرف متدینان ندهید و در طیف مقابل به طور مداوم به متدینان نیز می گفتند که مواظب باشید و گوش به حرف دانشگاهیان ندهید اینها کفر و الحاد و علوم غرب را دنبال خودشان حمل می کنند و آورده ای برای شما ندارند.

رییس علمای بلاد شام در ادامه با اشاره به تاثیر جدایی دین از دنیا و سیاست در ضعف نظام اسلامی، بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) همه ما را بر حذر داشتند از کسانی که می خواهند علم و دین را از هم جدا کنند.

وی افزود: اگر دین و علم از هم جدا شوند قطعا سبب ایجاد مشکلات عدیده در جامعه اسلامی شده و در دراز مدت اثر بخشی خود را در ضعف دفاعی نظام در مقابل دشمنان نشان می دهد.

محمد نائب اظهار داشت: اگر یک تحقیق میدانی در مورد مولفان علوم بزرگ و کتاب های تالیف شده در این راستا داشته باشید، می بینید که بالاترین کتاب های تالیف شده در علم از سوی کسانی نگاشته شده است که حامل علم و دین در کنار هم بوده اند./202/937/ب1

ارسال نظرات