۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۴۱۹
آیت الله سعیدی:

الگو سازی برای زنان جهان مهم ترین دستاورد کنگره حضرت آمنه است

تولیت آستان مقدس قم با اشاره به اینکه تبیین شخصیت بانوان بزرگ اسلام از جمله حضرت آمنه(س) پاسخی دندان شکن به مخالفان اسلام است، گفت: الگو سازی برای زنان جهان مهم ترین دستاورد کنگره حضرت آمنه(س) است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی بعد از ظهر امروز در آیین معرفی دبیر علمی کنگره حضرت آمنه (س) در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امروز جریان های زیادی جامعه زنان را هدف گرفته و به بهانه رواج فمنیسم و اعاده حقوق زن به دنبال بردگی و استثمار زنان  است، گفت: تبیین شخصیت بانوان بزرگ اسلام از جمله حضرت آمنه(س) پاسخی دندان شکن به مخالفان اسلام بوده و به خوبی با این جریان ها مقابله می کند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه در جامعه جهانی زنان نیازمند الگو سازی بوده و نیاز دارند که به آنها الگوهای اصیل اسلامی معرفی شود، افزود: مهم ترین دستاورد کنگره حضرت آمنه (س) برای زنان معرفی الگو های اصیل اسلامی به آنها است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که امروز خطر تکفیر جهان اسلام و به خصوص زنان و نسل جوان را تهدید می کند، گفت: زمانی که عرصه ای از حضور اندیشمندان شیعی و دینی خالی باشد، دشمن در آن حضور یافته و به شبهه افکنی می پردازد؛ بر همین اساس برگزاری همایش های علمی مانند کنگره حضرت آمنه(س) می تواند از چهره اسلام شبهه زدایی کرده و اسلام حقیقی را به تشنگان معارف الهی معرفی کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه شبهاتی پیرامون شخصیت حضرت آمنه(س) از سوی وهابیان در عرصه جهانی نشر داده شده است، تصریح کرد: این شبهات نتیجه حضور کمرنگ اندیشمندان و دانشمندان بزرگ اسلامی و شیعی در این عرصه است.

وی با بیان این که متأسفانه درباره تبیین ابعاد شخصیت حضرت آمنه(س)و نقش ایشان در تربیت حضرت رسول(ص) کار زیادی انجام نشده است، ادامه داد: از آن جایی که حضرت رسول(ص) اشرف انبیا و مخلوقات و رحمت للعالمین است، مسلماً پدر و مادری بزرگ و والا مقامی داشته است و این مسأله ای است که متأسفانه در کارهای پژوهشی کمتر به آن پرداخته شده است.

تولیت مقدس آستان حضرت معصومه(س)برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) را گامی کوچک در مسیر زدودن غبارهای فراموشی از شخصیت حضرت آمنه(س) عنوان کرد و افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی انجام کارهای پژوهشی با محوریت تبیین ابعاد شخصیت بزرگان اسلام از جمله حضرت آمنه(س) است.

وی درباره شخصیت مادر گرامی پیامبر اسلام(ص) گفت: اگر بخواهیم درباره شخص حضرت آمنه (س) سخن بگوییم مسلماً تاریخ مطالب محدودی درباره ایشان دارد، از جمله این که خداوند یک فرزند به جناب عبدالله و حضرت آمنه (س)داده است، ولی اگر بخواهیم درباره شخصیت ایشان سخن بگوییم، با حجم گسترده ای از منابع و اطلاعات روبرو خواهیم شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام کار جمعی در راستای ترویج تعالیم اسلامی را کاری با برکت خواند و تصریح کرد: ممکن است انسان با نگاهی اجمالی به مباحث تاریخی، گمان کند درباره موضوعی چون شخصیت حضرت آمنه (س) مطالب زیادی وجود ندارد، ولی زمانی که کاری خالصانه و با نیت بزرگداشت اهل بیت(ع) و وابستگان به این خاندان شریف انجام شود، نتایج بزرگ و توفیقات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

آیت الله سعیدی یادآور شد: تقویت باورهای دینی، الگو سازی اسلامی و پاسخ به شهبات از مهم ترین برکاتی است که این کنگره می تواند در تاریخ انقلاب و برای ملت ایران به ثبت برساند./968/202/ب3

ارسال نظرات