۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۸۴۰۵
امام جمعه ماهنشان:

طلاب در معرض تفسیرهای جامعه قرار دارند/ ضرورت رعایت زی طلبگی

امام جمعه ماهنشان با اشاره به این که مردم همیشه طلاب را زیر نظر داشته و به رفتارهای آنها توجه ویژه ای دارند، گفت: طلاب همیشه در معرض تفسیرهای اعضای جامعه قرار داشته و صد البته این تفسیرها به اسم دین و اهل بیت(ع) تمام می شود که باید سعی کنیم تفسیرهای ناصحیحی از ما ارائه نشود.
امام جمعه ماهنشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسین علی زاهدی پور امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از فعالان عرصه پژوهش در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و فرزند گرامی ایشان، گفت: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را الگویی ویژه برای ما انسان ها قرار داده و امروز نیز ولادت ایشان عامل وحدت میلیون ها انسان قرار گرفته است.

وی در ادامه با هشدار به طلاب نسبت به جایگاه روحانیت و دیدگاه مردم نسبت به آنها با معمّم شدن، افزود: جایگاه الگو بودن از پیامبر اکرم(ص) با پوشیدن لباس مقدس روحانیت و مانند ارثی از جانب ایشان به ما رسیده است که انجام برخی از امور در این جایگاه برای شما حرام است، در حالی که ممکن است برای مردم حلال باشد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که مردم همیشه طلاب را زیر نظر داشته و به رفتارهای آنها توجه ویژه ای دارند، گفت: طلاب همیشه در معرض تفسیرهای اعضای جامعه قرار داشته و صد البته این تفسیرها به اسم دین و اهل بیت(ع) تمام می شود که باید سعی کنیم تفسیرهای ناصحیحی از ما ارائه نشود.

حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: یکی از اهمیت های ویژه تحقیق و پژوهش، پاسخگویی به نیازهای علمی است که هم می تواند برای بخش عمده ای از جامعه انجام شده و مفید واقع شود یا این که فردی بوده و برای تعداد اندکی مفید باشد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای ترجمه گریزی و فرار از ترجمه گرایی در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب که از جمله نکات و راهنمایی های راهبردی ایشان بود، فرار از ترجمه گرایی و ترجمه گریزی است که چهارچوب های فکری ما را به مانند چهارچوب های فکری نظامات غربی تبدیل کرده و پیامدهای بعضا بدی را دامن گیر جامعه خواهد کرد.

امام جمعه ماهنشان در پایان با اشاره به خلأ حضور نظریات بزرگان اسلامی در علوم انسانی کشور، گفت: در مباحث و مقولات علوم اجتماعی که در جامعه و جوامع علمی از آن بحث می کنیم، جایگاه مطالب و موضوعات علامه طباطبایی و دیگر بزرگان مانند فارابی در کجا قرار دارد؟ پس باید جایگاه این مقولات نیز در پژوه های ما مشخص باشد.

گفتنی است، این مراسم جهت تقدیر از دو تن از اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) زنجان برای تألیف دو کتاب گران سنگ و همچنین تقدیر از طلاب برتر در زمینه پژوهش، ترتیب داده شده بود./949/202/ب2

ارسال نظرات