۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۶۸۴۰۴
آیت الله علما:

مخالف طرح مباحث سیاسی نیستیم/ با اهانت به اسلام برخورد می کنیم

آیت الله علما گفت: کسی با آزاد اندیشی و برگزاری نشست ها و طرح مباحث سیاسی و اجتماعی مخالفتی ندارد، اما با هر گونه اهانت به دین مبین اسلام و ارزش های والای دینی برخورد قاطع می کنیم.
ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما ایت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با اعضای هیأت علمی، تشکل های دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه رازی و مسؤولان حوزوی و روحانیان استان کرمانشاه که در اعتراض به حواشی اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: کسی با آزاداندیشی و برگزاری نشست ها و طرح مباحث سیاسی و اجتماعی مخالفتی ندارد، اما با هر گونه اهانت به دین مبین اسلام و ارزش های والای دینی برخورد قاطع می کنیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: بنده شخصا از ماه گذشته تذکراتی درباره افرادی که به محیط فرهنگی و علمی دانشگاه دعوت می شوند به مسؤولان دانشگاه داده ام، اما متأسفانه باز هم شاهد تداوم این روند در دانشگاه رازی بودیم.

وی با اشاره به اینکه افراد با بصیرت و فاضل و عالم در استان کرمانشاه حضور دارند، گفت: با وجود چنین اشخاص برجسته ای در عجبم که چرا تنها از افرادی محدود که همواره به دین و نظام توهین می کنند در این محیط علمی و فرهنگی دعوت به عمل می آید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: هر مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حراست از نظام و انقلاب و ارزشهای والای دینی مسؤول است و این امر در مورد مسؤولانی که در محیط های فرهنگی و کلیدی همچون دانشگاه حضور دارند اهمیت دوچندان پیدا می کند.

آیت الله علما تأکید کرد: دانشگاه محیطی مقدس و والا است و نباید اجازه داد از ارزشهای اصیل دینی و انقلابی فاصله بگیرد، همه باید به کمک هم در راه اعتلای این نهاد گام برداریم نه اینکه موجب تخریب فضای حاکم بر این محیط شویم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: جهان در مقابل ارزشهای والای دینی به زانو در آمده و اکنون مسؤولیت مراکز فرهنگی و علمی در حفظ آرمانها اهمیت بسیاری دارد، از این رو باید با ارتقای بصیرت و بینش معنوی دانشجویان و ایجاد محیطی آکنده از معنویت به تعالی این نسل که آینده سازان و امید آینده کشور هستند کمک کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات