۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۸۲۵۱
امام جمعه شهرستان نمین:

دشمن از اتحاد مسلمانان در هراس است

امام جمعه شهرستان نمین با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی در بین مسلمانان، گفت: دشمن از اتحاد مسلمانان در هراس است.
امام جمعه شهرستان نمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان نمین، عصر امروز در نشست مشترک علما و روحانیان شیعه و اهل سنت شهرستان نمین بر تقویت وحدت بین اهالی شیعه و برادران اهل تسنن، پرهیز از اقدامات تفرقه افکنانه و تبعیت از مطالبات مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ وحدت‌گرایی بین امت اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: اگر بین تمام فرقه‌های اسلام، از جمله شیعه و سنی اتحاد وجود داشته باشد، مسلمانان در تمام دنیا به قدرتی شکست‌ناپذیر تبدیل می‌شوند و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد.

حجت الاسلام یوسف زاده تصریح کرد: یکی از روش‌های دشمن برای جلوگیری از گسترش اسلام ایجاد اختلافات مذهبی است.

امام جمعه شهرستان نمین در ادامه به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن وحدت و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتمادی که آحاد مردم به روحانیت دارند وظیفه سنگینی بر دوش علما و اندیشمندان اسلامی در راستای وحدت و همگرایی نهاده شده است.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی که در سطح جامعه جهانی وجود دارد طرح مسأله اسلام هراسی است که دشمنان اسلام و قرآن در تلاش هستند با روش‌های مختلفی از جمله ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی و تربیت و حمایت از گروهک‌های تکفیری در جهت جلوگیری از گسترش دین مبین اسلام گام بردارند.

حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف‌افکنی در بین صفوف مختلف مسلمانان، یادآور شد: هدف همه فتنه‌انگیزی‌های دشمن در جهان و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، ایجاد دودستگی و دشمنی میان مسلمانان است، زیرا آن‌ها تنها کسانی هستند که از این‌گونه اختلافات بهره می‌برند.

امام جمعه شهرستان نمین با بیان این‌که اتحاد شیعه و سنی هم در دنیا و هم در آخرت مفید است، گفت: این اتحاد سبب هراس دشمنان شده و گروهی از مردم و به‌ویژه وهابیانی که این امر را رعایت نمی‌کنند و همواره در پی ایجاد اختلاف و دودستگی میان مسلمانان هستند، آب بر آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی افزود: مسلمانان باید به این امر واقف باشند که دشمنان واقعی آ‌ن‌ها، ابرقدرت‌هایی هستند که برای خود حق کدخدایی در جهان قائل‌ هستند؛ در صورتی‌که کسی این حق را برای آن‌ها به رسمیت نشناخته است، زیرا مردم همواره علاقه‌مند هستند که خود درباره سرنوشت خویش و کشورشان تصمیم‌گیر باشند.

امام جمعه نمین بیان کرد: امروزه یکی از مسائل مهمی که در جهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی رخ می‌دهد، مساله بیداری اسلامی است، در این راستا کشورهای عربی یکی پس از دیگری با تأسی از انقلاب اسلامی ایران، در پی مقابله با حکومت‌های ظالم کشور خود به پا می‌خیزند که این امر زمینه هراس دشمنان اسلام را فراهم کرده است و یکی از راهکارهای آنها نیز در این زمینه ایجاد اختلاف بین صفوف مسلمان است.

وی ایجاد اختلاف بین مسلمانان را در راستای مقابله با بیداری اسلامی ارزیابی کرد و افزود: دشمن از وحدت مسلمانان هراس دارد زیرا می‌داند که اگر مسلمانان باهم متحد شوند، هیچ قدرتی نمی تواند بر آنها غلبه کند.

حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به اینکه امروز دشمنان درصدد هستند با تفرقه‌‌افکنی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان به اهداف و مقاصد شوم خود دست یابند، افزود: بنابراین مطلوب است مسلمانان برای اینکه به سعادت دست یابند، با تقویت ارتباط با یکدیگر و اتحاد، از تفرقه‌افکنی‌های دشمنان جلوگیری کنند و نگذارند دشمن در بین آنها نفوذ کند و این امر میسر نمی‌شود مگر این‌که سردمداران کشورهایی همچون افغانستان از وابستگی به کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا رهایی یابند./202/937/ب1

ارسال نظرات