۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۶۸۱۵۱
حجت الاسلام موسوی لارگانی:

لایحه برنامه ششم با مشکلات کشور تناسب ندارد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برنامه های اقتصادی دولت، گفت: باید از دولت پرسید چه راهکاری برای رفع مشکلات مردم در برنامه ششم توسعه دارد.
حجت الاسلام موسوی لارگانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه 28 آذر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: تعریف درستی از این برنامه در دسترس نیست. به نوعی مبدا و مقصد در این برنامه نیز وجود ندارد و معلوم نیست که برنامه به کجا می‌خواهد برسد.

وی اضافه کرد: مقصد ما سند چشم انداز 20 ساله است، ما امروز در میان راه هستیم تا به این سند برسیم. باید این برنامه نیز نشان دهد که به کجا خواهیم رسید.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در خصوص جوانب مختلف برنامه ششم توسعه، عنوان داشت: در این لایحه مشکلات مردم به خوبی دیده نشده است، به این معنا که برای مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند در این برنامه جامعی ارائه نشده است. متاسفانه یک خلاء دیگر نیز وجود دارد که دولت‌ها پشت سر هم مصوبات دولت قبلی خود را در خصوص برنامه های توسعه ای قبول ندارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، تصریح کرد: یکی از ایرادات برنامه ششم، عدم تناسب آن با مشکلات کشور است. این لایحه به اولویت ها در بحث مشکلات نمی‌پردازد، برنامه های توسعه ای قبلی نیز اغلب با شکست مواجه شده بودند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: در دوسال اخیر تصمیمات دولت تصادفی گرفته شده و برنامه خاص اقتصادی دیده نشده است. در خصوص هدفمندی یارانه ها هم باید از دولت پرسید درآمد یارانه‌ها کجا هزینه می‌شود، در حالی که هزینه های زندگی 10 برابر شده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه هیچ فکری درباره هدفمندی یارانه ها نشده است، دولت فکر می کند با تجاری سازی دولت از طریق غرب می تواند بحران ها را رفع کند در حالی که این تشخیص اشتباه است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی ابراز داشت: این برنامه برای کاهش خسارات احتمالی و بحران ها برنامه جامعی ندارد. در برنامه ششم توسعه در مبحث بودجه شهرداری ها هم هدف مشخصی ندارد و بیشتر تلاش شده است شهرداری ها دولتی و وابسته شوند.

وی ادامه داد: هرجا دولت ها به بخش مالی شهرداری ورود کرده بودجه این بخش را کمتر نیز کرده است. امروز دولت می خواهد شهرداری ها دولتی شوند، از این طریق نیز دولت می خواهد کمبودهای خود را جبران کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص خلاهای برنامه ششم توسعه، اظهار داشت:این لایحه به هیچ عنوان به توسعه کشاورزی نمی پردازد، برنامه ششم توسعه حتی به امنیت غذایی نیز توجهی نداشته است. متاسفانه در برنامه ششم توسعه به کمبود آب و خشکسالی بی توجهی شده، در حالی که بیشتر استانهای کشور خشکسالی بیداد می‌کند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در پایان، گفت: باید دقت کنیم که تصمیم عجولانه در خصوص برنامه ششم توسعه می‌تواند برای 5 سال کشور را با مشکل مواجه کند./856/پ202/ج1

ارسال نظرات