۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۰۷۶
امام جمعه اقبالیه:

نصرت دین خدا به معنای یاری بندگان مومن الهی است

حجت الاسلام فاطمیان نصرت و یاری دین خداوند را نصرت بندگان او دانست و گفت: خداوند مهربان به ملت ایران توفیق داده است که آنها سوار بر کشتی اهل بیت شوند و از وجود پر خیر و برکت معصومین بهره کافی را ببرند تا بتوانند جزء جنود الهی باشند.
حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه اقبالیه امشب در حسینیه شهید شال قزوین ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت خاتم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در جامعه دینی گفت: ما باید بابت اینکه در کشوری زندگی می کنیم که از سوی یکی از فرزندان پیامبر بزرگوار ما اداره و رهبری می‌شود شاکر خداوند متعال باشیم و از اینکه در کشور ایران هستیم و با کفر و ستم بیگانه هستیم همواره سپاس‌گزار خداوند مهربان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام انبیا و اولیای الهی و شهدا و صدیقین نصرت الهی است افزود: هر کسی توفیق نصرت الهی را پیدا نمی‌کند هم چنان که کسانی در عصر پیامبر عزیزمان بودند اما نصرت خود را از پیامبر زمان دریغ می‌کردند و آن بزرگوار را در سختی‌ها یاری نمی‌کردند بنابراین باید همواره از خداوند متعال بخواهیم ما را از یاری کنندگان دین خود قرار دهد.

نصرت دین خدا به معنای یاری و نصرت بندگان مومن الهی است

امام جمعه اقبالیه در ادامه نصرت و یاری دین خداوند را نصرت بندگان او دانست و اظهار کرد: خداوند مهربان به ملت ایران توفیق داده است که آنها سوار بر کشتی اهل بیت شوند و از وجود پر خیر و برکت معصومین بهره کافی را ببرند تا بتوانند جزء جنود الهی باشند هم چنین در عصر غیبت باید معرفت نسبت به خداوند متعال را به اندازه وسع و توان خودمان از او مسئلت داریم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) پیرامون معرفت خداوند متعال ابراز کرد: پیامبر با آن شخصیت عظیم و بزرگ خود در باب معرفت خداوند می‌فرمایند خداوندا ما تو را آن گونه که شایسته مقام تو است نشناخته‌ایم این سخن کلام حقی است چون پیامبر گرامی همانند ما یک بشر است و بشر هم محدود و مخلوق و متناهی است.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه با بیان اینکه شناخت جامع واجب الوجود از سوی ممکن الوجود امکان پذیر نیست خاطرنشان کرد: چون انسان‌ها ممکن الوجود هستند و علم‌شان به اندازه علم خداوند متعال نیست از این رو قدرت معرفت کامل و شایسته را نسبت به ذات احدیت پیدا نمی‌کنند پیامبر گرامی به طور مداوم از خداوند می‌خواست که علم او را زیاد گرداند.

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) با رنج و سختی فراوان از اعراب جاهلی که انسان‌های بت پرست بودند افرادی را تربیت کرد که در میدان نبرد با کفار رشادت‌ها و شجاعت‌ها از خود نشان دادند و برای تاریخ افتخار و اعتبار آفریدند افرادی بودند که به سوی بندگی خداوند روی آوردند و از بندگی طاغوت اجتناب کردند و به سوی رستگاری و جاودانگی هدایت شدند./202/873/ب1

ارسال نظرات