۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۹۱۹
استاد حوزه علمیه:

رجوع به سیره نبوی تنها نسخه رفع مشکلات بشر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیره نبوی تنها نسخه برای رفع مشکلات است، گفت: دین اسلام دین جامع و مطابق واقع است در کنار این اسلام وجود مقدس پیامبر(ص) بود که مردم را از بت پرستی به خدا پرستی سوق داد.
میلاد رسول الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عینی استاد حوزه علمیه، امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در آیات الهی خداوند انسان را به یادگیری و اسوه قرار دادن برخی از افراد توصیه می‌کند.

وی افزود: بهترین الگو که قرآن برای بشر معرفی می‌کند پیامبر اکرم(ص) است و خداوند می‌فرماید: ای مردم پیامبر برای شما اسوه و سرمشق است.

حجت الاسلام عینی با بیان اینکه رفتار و سیره نبوی اگر سرلوحه انسان باشد قطعا به کمال می‌رسد، بیان داشت: مقام و شخصیت پیامبر برای عقول عادی بشر قابل درک نیست، ملائکه در شب معراج زمانی که پیامبر اکرم(ص) را مشاهده کردند اذعان داشتند که نور حضرت محمد(ص) به نور الهی شبیه است.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) فرمودند: پیامبر قابل توصیف برای بشر عادی نیست؛ چگونه بشر می‌تواند پیامبری را که خداوند بین ایشان را در حجاب قرار داده است توصیف کند.

وی با بیان اینکه خداوند به ما دستور پیروی از پیامبر اکرم را داده است، عنوان کرد: اگر ما به عصر جاهلیت نادان باشیم هرگز ارزش ظهور پیامبر را درک نخواهیم کرد، خداوند در قرآن کریم خطاب به اعراب جاهلی که مسلمان شدند، می‌فرماید: شما در لبه جهنم قرار داشتید، شما به خون هم تشنه بودید، غرق در ذلالت و خرافه بودید که ما پیامبری را به سوی شما روانه کردیم تا زندگی شما را متحول کند.

حجت الاسلام عینی با اشاره به اینکه دین اسلام دین رحمت است، گفت: امروز تنها نسخه‌ای که می‌تواند مشکلات فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بشر را رفع کند مراجعه به سیره نبوی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دین اسلام دین جامع و مطابق واقع است، اظهار داشت: در کنار این اسلام وجود مقدس پیامبر بود که مردم را از بت پرستی به خدا پرستی سوق داد./813/202/ب3

ارسال نظرات