۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۹۱۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آزاد سازی حلب نمونه بارزی از وحدت در جبهه مقاومت است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، آزاد سازی حلب را نمونه ای بارز از وحدت و همبستگی جبهه مقاومت در سوریه اعلام کرد و گفت: حفظ وحدت مسأله مهمی است که باید مد نظر گرفته شود چرا که وجود وحدت و همدلی، دشمنان نظام را از دست‌یابی به اهداف شومشان باز می دارد و سبب اقتدار نظام اسلامي مي شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدي لاييني، عضو شورای حوزه علمیه مازندران جمعه شب در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در نکا برگزار شد با تبريك سالروز ولادت پيامبر اكرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: بايد سالروز ولادت پيامبر اكرم(ص) روز جهاني عاری از خشونت و افراطی‌گری باشد و به روز اخلاق و مهرورزی تبديل شود.

مسؤول حوزه علمیه نکا افزود: توجه به وحدت، انسجام و محبت به مسلمانان از مسائل مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و با همين اتحاد و وحدت، در مقابل بیگانگان هم سخت و سخت تر از هميشه باشيم.

امام جمعه نكا با بيان اينكه پیامبر نمونه کامل اخلاق است و به همين دليل سالروز ولادت پيامبر اكرم(ص) را به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامیدند، تصریح کرد: جامعه امروز باید با بهره گیری از سیره و اخلاق نبوی برخی بداخلاقی ها مرسوم در جامعه را کنار بگذارد تا شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در قرآن به ما سفارش شده «واعتصموا بحبل الله جمیعا» یعنی همه باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و وحدت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی نباید نزاع و اختلاف داشته باشیم و اگر اختلاف های سلیقه‌ای هم وجود دارد نباید موجب ایجاد تفرقه و درگیری میان امت اسلامی باشد.

امام جمعه نكا با بیان این که  یکی از نمونه‌های وحدت، وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: وحدت بين حوزه و دانشگاه موجب پيشرفت و توسعه روزافزون جامعه اسلامي است و دانشگاهیان و حوزویان بايد به اين مسائل توجه داشته باشند و بدانند كه اين مسائل یکی از مصادیق وحدت است.

وي با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید می کنند؛ ثمره وحدت حوزه و دانشگاه، آبادانی دین و دنیای مردم است، ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه بهترین راه خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه اسلام و انقلاب است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بايد بدانيم كه در همه موارد و مسائل، وحدت موجب نجات و رستگاري است، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ما مرهون وحدت امت ما بود؛ در هشت سال دفاع مقدس این وحدت بود که کارساز بود و موجب پيروزي انقلاب اسلامي را فراهم كرد.

حجت الاسلام لائینی با بيان اينكه وحدت مسلمانان و نيروهاي مختلف موجب شد تا ماشین فتنه جنگی صهیونیست ها و آمریکا در حلب از کار بیافتد و علیرغم همه حمایت های آنها، حلب آزاد شد، خاطر نشان كرد: این آزادی پیام بسیار مهمی دارد و این وحدت است که در یمن دولت نجات ملی تشکیل می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آزادسازي حلب، به لطف خداوند، باز هم نشانه وحدت نیروهایی است که در حوزه مقاومت انجام وظیفه می کنند، تصریح کرد: آزادی حلب، پیروزی جبهه مقاومت در برابر مستکبران عالم بود.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که همه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکایی ها همه توان اقتصادی و تسلیحاتی خود را به کار گرفتند تا دولت قانونی سوریه را برکنار کنند، خاطرنشان کرد: غربی ها برای تحقق این توطئه شوم خود حاضر شدند بیش از پنج سال هزاران انسان بی گناه را بکشند و شهرهای مخلف این کشور را نیز نابود کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز بهترین راه ایستادگی در برابر جبهه کفر و باطل وحدت و همدلی امت اسلامی است، تصریح کرد: هیچ چیز برای مسلمانان جهان بهتر از این نیست که در یک مسیر و همگام با هم حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جبهه کفر امروز با همه توان در برابر اسلام ناب ایستاده است، بیان داشت: اگر جوامع اسلامی بخواهند در مسیرهای جداگانه گام بردارند و بر طبل تفرقه همچنان بکوبند به حتم دشمن بر جوامع اسلامی چیره خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یمن که دو سال زیر بمباران آل سعود و عوامل آمریکا و صهیونیست ها قرار دارد در سکوت کامل خبری است و هیچ کس به داد مردم بی گناه یمن نمی رسد، خاطرنشان کرد: جنایت های آل سعود در حالی در یمن ادامه دارد که سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در سکوت مرگبار خود فرو رفته اند.

حجت الاسلام لائینی آزاد سازی حلب را نمونه ای بارز از وحدت و همبستگی جبهه مقاومت در سوریه اعلام کرد و افزود: حفظ وحدت مسأله مهمی است که باید مد نظر گرفته شود چرا که وجود وحدت و همدلی، دشمنان نظام را از دست‌یابی به اهداف شومشان باز می دارد و موجب اقتدار نظام اسلامي مي شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وفاق و همدلی در کنار نقاط ضعف و کاستی ها سازنده است که باید با اتحاد و برادری در این راستا گام برداریم، گفت: یکی از برنامه ریزی های مهم ما بايد ایجاد وحدت در بین مسلمانان جهان باشد و اين مسأله در هفته وحدت بيش از هر زمان ديگري در جوامع نهادينه شود./1317/202/ب3

ارسال نظرات