۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۷۶۷۳
نماینده ولی فقیه در کردستان:

ایران حامی کشورهای اسلامی و مظلوم جهان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه ایران بر خلاف تبلیغ رسانه‎های معاند به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، خاطرنشان کرد: ایران حامی کشورهای اسلامی و مظلوم جهان است.
آیت الله حسینی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با جمعی از علمای لبنان ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار داشت: هفته وحدت از ابتکارات امام خمینی (ره) بود که 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت امت اسلامی نامگذاری کردند.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) مایه وحدت است و مسلمانان نیز با تمسک به سیره ایشان می‎توانند امت اسلامی را از مشکلات مختلف نجات دهند. مسلمانان هر جا که باشند مانند یک خانواده هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه همواره از ابتدای انقلاب تا کنون بر حفظ وحدت بین امت اسلامی تاکید بسیاری داشتند بر این اساس شاهد تشکیل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب بودیم که هر ساله از کشورهای مختلف برای شرکت در کنفرانس این مجمع شرکت می‎کنند.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، سوریه، عراق، بوسنی و لبنان ادامه داد: همان گونه که در ایران میان شیعه و سنی تفاوتی قائل نیستیم در سطح جهان نیز باید این گونه باشد. امام خمینی (ره) از قبل پیروزی انقلاب به مردم مظلوم فلسطین یاری می رساندند و پس از انقلاب نیز فورا آن را به رسمیت شناختند و سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی را تعطیل و به فلسطینی‎ها دادند. اروپا نمی‎خواست که کشوری اسلامی مانند بوسنی در میان آن‎ها باشد اما دیدیم که کشور بوسنی با حمایت ایران توانست خود را در برابر تجاوز دشمنان حفظ کند. ایران به سوریه کمک می‎کند که حکومت منتخب مردمی حاکم بر این کشور حفظ شود نه اینکه متجاوزان بر مردم سوریه حکومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که داعش و تکفیری ها عامل اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا هستند ابراز داشت: باوجود اینکه برخی از سران کشورهای اسلامی و عربی نظیر عربستان و قطر هم پیمان و شریک در جنایت‎های دشمنان هستند ولی هیچ گاه به آن‎ها حمله نکردیم و نمی‎کنیم زیرا دشمن اصلی ایران کشورهای استکباری و ظالم است.

وی تاکید کرد: ایران همواره حامی و پشتیبان کشورهای اسلامی است و با وجود توانایی بالای نظامی به کشوری تجاوز نمی‎کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: ایران پیشرفت‎های بسیاری در زمینه های مختلف نظیر پزشک هسته‎ای، تولید سوخت، هوا و فضا کرده است و توانسته بر توانایی و قدرت داخلی خود تکیه کند. کشورهای اسلامی همان طور که تا الان با ایران روابط بسیاری خوب دارند در آینده نیز از پیشرفت این کشور می‎توانند بهره ببرند.

وی تحریم‎های دشمنان علیه ایران را بی اثر دانست و بیان داشت: کشورهای اسلامی نظیر یمن، عراق، سوریه و یمن از دستاوردهای نظامی ایران استفاده می‎کنند و برای خود در برابر دشمنان سلاح می‎سازند. نابودی تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و موشک‎های یمن برگرفته از پژوهش‎های دانشمندان ایران و انتقال آن به مهندسان کشورهای اسلامی است./994/پ202/ج

ارسال نظرات