۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۶۷۰
حجت الاسلام سقای بی ریا تشریح کرد؛

فعالیت های پژوهشی مؤسسه امام خمینی

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت های پژوهشی این مؤسسه از آبان 94 تا مهرماه 95، انتشار 50 عنوان کتاب، فعالیت 20 نشریه تخصصی، برگزاری همایش های علمی و کرسی های ترویجی و فعالیت 17 کارگروه پژوهشی را از جمله این فعالیت ها بر شمرد.
سقای بی ریا

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران این مؤسسه با بیان این که وظیفه داریم پژوهش داشته و شبهات را برطرف کنیم، گفت: باید از منابع غنی اسلام مسائل مورد نیاز جوانان، جامعه و علوم انسانی را استخراج کنیم که کاری سخت است.

وی افزود: اگر خدا تکلیفی بر عهده انسان می گذارد بعنی انسان توانایی انجام آن را دارد، گاهی در ارزیابی خودمان کم می گذاریم اما خداوند متعال ظرفیت های بسیاری را در انسان قرار داده که بر اساس آن تکلیف داریم.

حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به فعالیت های پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) از آبان 94 تا مهرماه 95 اظهار داشت: در بخش مدیریت تدوین متون معاونت پژوهش 50 عنوان کتاب به انتشارات رسانده شده است و بیش از 80 عنوان از کارها در حال آماده سازی و اجرا است.

وی ادامه داد: ما همچنین با همکاری برخی از نهادهای فعال و تأثیرگذار کشور کتاب هایی را به صورت مشترک چاپ می کنیم، همچنین در زمینه نشریات تخصصی 20 نشریه با وجود تعداد کم نیروی انسانی در حال فعالیت هستند.

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که 17 کارگروه پژوهشی در مؤسسه فعال هستند، ابراز داشت: این کارگروه ها در موضوعاتی همچون روانشناسی دین، خانواده، معرفت شناسی و مکاتب اخلاقی مشغول کار هستند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش های علمی علمی در زمینه تاریخ معاصر، اقتصاد و حقوق با توجه به نیازها روز از دیگر برنامه ها به شمار می رود و در طول این مدت 18 کرسی ترویجی برگزار شده است.

حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به کتابخانه و مرکز اسناد مؤسسه امام خاطرنشان کرد: 140 هزار و 388 جلد کتاب در کتابخانه ها داریم که 4 هزار و 772 جلد کتاب هم جدید خریداری شده است، همچنین هزار و 105 کتاب به کتابخانه هدیه شده است.

وی پشتیبانی از محققان را از بخش های دیگر معاونت پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) عنوان و اضافه کرد: تجهیز و فراهم سازی امکانات برای گروه ها، تدارکات و پشتیبانی و ارزیابی عملکرد گروه های علمی از وظایف بخش پشتیبانی است./1323/202/ب3

ارسال نظرات