۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۶۷۵۸۴
نویسنده حوزوی:

نبود شناخت سیره اهل بیت مهم‌ترین مانع وحدت است

نویسنده کتاب «آب را گل نکنیم»، توجه به وحدت را از مهم‌ترین مسائل دینی دانست و گفت: مهم‌ترین مانع وحدت، عدم شناخت دقیق از سیره اهل بیت(ع) است.
هفته وحدت

حجت الاسلام مهدی شاندیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، توجه به موضوع وحدت را بسیار حیاتی قلمداد کرد و گفت: شناخت صحیح از سیره اهل بیت سبب خواهد شد تا ما در بحث وحدت اسلامی مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع در بحث وحدت، عدم شناخت از سیره اهل بیت (ع) در این موضوع مهم است، به طوری که برخی بر اثر جهالت به مباحث افتراقی و تفرقه افکن دامن می زنند، در حالی که وحدت اسلامی از موضوعات مهمی است که بارها از سوی اهل بیت(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

نویسنده کتاب« آب را گل نکنیم» با اشاره به علت نگارش این کتاب، عنوان کرد: با توجه به رفت و آمدی که در فضای فرهنگی موجود داشتم، احساس کردم که باید در این محور با ارائه مباحث وحدت آفرین، در جهت افزایش معرفت و شناخت قشر مذهبی گام برداشت که ابتدا مقاله ای با موضوع وحدت نوشتم و از طریق مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد در اختیار خبرگزاری های مختلف قرار گرفت و پس از مشاهده بازتاب مثبت آن، در سال 91 کتاب«آب را گل نکنیم» را نگارش کردم و تا کنون این کتاب به چاپ هشتم رسیده است و 25 هزار نسخه از آن به فروش رفته است که البته بنده تمام عایدات آن را به مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) واگذار کرده ام و همین موضوع هم برکتی شده است تا این کتاب مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید از مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) که حمایت ویژه ای از بنده در چاپ و تبلیغ این کتاب داشتند تشکر داشته باشم، چرا که آن ها همه نوع حمایتی از این کتاب انجام داده اند و در نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف، کتاب «آب را گل نکنیم» را معرفی کرده اند اما حوزه علمیه خراسان به صورت خاص، حمایتی از ما نداشته است و تاکنون حمایتی را ندیده ایم.

حجت الاسلام شاندیزی، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در افزایش بصیرت جامعه را بسیار حیاتی دانسته و تأکید کرد: در هیأت های مذهبی به عنوان مهم‌ترین محل تجمع قشر مذهبی، باید مداحان و سخنرانان به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند ولی متأسفانه کم‌تر به این موضوع توجه می شود که باید با برنامه ریزی های مناسب، فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب در هیأت های ما گسترش یابد و این موضوع همتی جهادی را می طلبد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت هایی موجود در این موضوع، استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، به طوری که هم اکنون در گروه های تلگرامی مختلف، جمع های کتاب خوانی شکل گرفته است و ما می توانیم از ظرفیت این شبکه ها در مسیر مثبت و تبلیغ فرهنگ خود استفاده کنیم./872/302/ب3

ارسال نظرات