۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۵۳۰
معاون پژوهش حوزه علمیه رفسنجان:

پژوهش از نیازهای ضروری جامعه امروز است

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه پژوهش یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است، گفت: پژوهش سبب تولید علم می شود از این رو می توان با کمک پژوهشهای علمی مشکلات و موانع جامعه را شناخت و برای برطرف کردن آنها اقدام کرد.
پژوهش

حجت الاسلام احمد یوسفی معاون پژوهش حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: در کشور ما پژوهش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، همچنین یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است.

وی ادامه داد: پژوهش سبب تولید علم می شود از این رو می توان با کمک پژوهشهای علمی مشکلات و موانع جامعه را شناخت و برای برطرف کردن آنها اقدام کرد؛ بنابراین پژوهشگر باید مشکلات را بشناسد و بتواند آنها را بررسی و حل کند.

حجت الاسلام یوسفی اظهار داشت: امروزه در بحث پژوهش پرداختن به مسائل جدیدی که مورد نیاز جامعه، مردم و خانواده است لازم و ضرروی است و پژوهش علمی زمانی موثر و خوب است که بتواند مشکلات را برطرف کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه رفسنجان تصریح کرد: هدف اصلی پژوهش علم سازی و کاربردی بودن آن است از این رو خوشبختانه بسیاری از پژوهشها در این راستا قرار دارند؛ همچنین در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نهادهای علمی، پژوهشی قابل قبول و امتیاز آور است که بتواند آن را عملی کند، همچنین متاسفانه تعداد کمی از پژوهشها ثمره عملی ندارند.  

وی تاکید کرد: پژوهش مختص حوزه های علمیه و دانشگاه نیست، بنابراین هر شخصی که به دنبال تحصیل علم است می تواند همزمان با تحصیل علم کار پژوهشی انجام دهد که در مرحله اول باید مطالعه خود را بالا ببرد و از کتب اصلی و درجه اول استفاده کند و در مرحله دوم از مطالبی که در جامعه استفاده می شود نسخه برداری کند از این رو نوشتن یک مقاله ضعیف بهتر از ننوشتن آن است.

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از وظایف حوزه های علمیه این است که با پژوهشهای علمی بتواند مشکلات جامعه را برررسی کند و راه حلی برای آنها به دست بیاورد.

وی در پایان گفت: به تمام کسانی که در راه علم فعالیت می کنند توصیه می کنیم سعی کنند مطالعه خود را افزایش دهند و کتب اصلی علما و بزرگان را مطالعه کنند و همچنین تمام نکات علمی را یادداشت کنند که در آینده نیز بتوان از آنها استفاده کرد./302/866/ب1

ارسال نظرات