۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۶۷۵۲۴
حجت الاسلام اسماعیل نیا مطرح کرد؛

ارسال 16 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی/ رشد کمی و کیفی آثار نسبت به سال های گذشته

حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: فرزندان جوان حوزه انقلابی حدود 16 هزار مقاله، پایان نامه، تحقیق پایانی و کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که این افراد علاوه بر کشور ایران از افغانستان، عراق، پاکستان و تاجیکستان بوده و افتخاری کم نظیر را برای حوزه های علمیه رقم زدند.
اسماعیل نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا دبیر جشنواره ضمن خوش آمدگویی به بیان توضیحاتی در مورد جشنواره و نحوه انتخاب برگزیدگان پرداخت و اظهار داشت: حوزه های علمیه از دیرباز مهد نواندیشی، پویایی فکر و اندیشه و تولید علم بوده و بزرگان فراوانی همچون علامه حلی(ره) عمر با با برکت خود را در این زمینه مصروف داشتند تا جایی که بعد از سال ها فراگیران علوم خوشه چین خرمن آن بزرگواران باشند.

وی افزود: فرزندان جوان حوزه انقلابی حدود 16 هزار مقاله، پایان نامه، تحقیق پایانی و کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که این افراد علاوه بر کشور عزیزمان از افغانستان، عراق، پاکستان و تاجیکستان بوده و افتخاری کم نظیر را برای حوزه های علمیه رقم زدند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به اینکه بیشترین آثار مربوط به مقالات بوده است، ابراز داشت: در این بخش شاهد ارسال 12هزار و 503 اثر بودیم و بعد از مقاله به ترتیب تحقیق پایانی، پایان نامه و کتاب بیشترین آثار ارسالی بوده اند و از بین 16 هزار اثر، 62 مورد به عنوان اثر برتر انتخاب شد که از این میزان 20 اثر از حوزه علمیه خواهران و 42 اثر از حوزه های علمیه برادران است که به صلاحدید شورای سیاستگذاری از 27 نفر برگزیده درجایگاه و از بقیه در حاشیه اجلاس تقدیر می شود.

وی تأکید کرد: برنامه ریزی، فعالیت 15 دبیرخانه استانی در 15 استان،  فعالیت 9 ماهه ارزیابان در جشنواره استانی و مرکزی فعالیت های اصلی مربوط به این جشنواره است و البته دستاورد کم نظیر امروز نتیجه تلاش های مدیران و معاونان حوزه های علمیه برادران و خواهران و مراکز علمی دیگر است.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی(ره) موفق شده است گرد و غبار را از چهره پژوهش بزداید، عنوان کرد: امروز ترویج فرهنگ پژوهش در بین طلاب جوان، پژوهش را به عنوان یک ارزش قلمداد کرده و همچنین پژوهش محور کردن فعالیت های علمی از جمله آموزش به عنوان یک مطالبه در حوزه های علمیه به شمار می رود.

دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) در ادامه خواستار حمایت مادی و معنوی مسؤولان حوزه در جشنواره نهم شد و ضمن ابراز امیدواری از افزایش گستره جشنواره علامه حلی به 26 استان و افزایش سن از 31 به 40 سال یادآور شد: انشاءالله در سال آینده شاهد اختصاص دو موضوع ویژه با عناوین «مهدویت، فرصت ها و آسیب ها» و «بایسته های حوزه انقلابی» باشیم.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی کمی و کیفی آثار نسبت به سال های گذشته خاطرنشان کرد: امیدواریم در نهمین جشنواره مجموع آثار به حدود 24 هزار اثر برسد و با حمایت هایی که از جانب حوزه های علمیه نسبت به این جشنواره صورت بگیرد چاپ چکیده آثار را نیز داشته باشیم./1330/202/ب3

ارسال نظرات