۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۶۷۴۴۹
مدیر حوزه علمیه خراسان:

شیعه انگلیسی مصداق نفوذ در حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه نفوذ یکی از مواردی است که امروز حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، گفت: جریان شیعه انگلیسی یکی از مصادیق نفوذ در حوزه علمیه است که مطالب شرم‌آوری را در مورد تشیع مطرح می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عالمی - دیدار با طلاب بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، شامگاه امروز در دیدار طلاب مدارس علمیه بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی که در قالب اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان، در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ملزومات حوزه‌های علمیه انقلابی بودن است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حوزه انقلابی و انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن حوزه و حوزویان ازجمله تأکیدهای رهبری است که باید مورد توجه همه حوزویان و مجریان این نهاد قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: در سایه انقلاب و نظام اسلامی، اسلام اصیل و ناب در جای‌جای کره زمین مطرح شده است؛ ازاین‌رو باید حرکت حوزه‌های علمیه هم به این سمت‌وسو و با این نگاه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این راستا حوزه علمیه خراسان شمالی از حوزه‌های علمیه مطرح بوده و استعداد و ظرفیت بالایی دارد، اضافه کرد: باید ساز و کاری طراحی شود که شهرستانهای دارای ظرفیت حوزوی، حوزه‌های کامل و جامع داشته باشند تا مایه افتخار کشور و نظام اسلامی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: در این زمینه تلاش می‌کنیم حتی در شهرهای کوچک هم مدرسه علمیه داشته باشیم و حضور روحانیت در جای‌جای سه استان خراسان مشهود باشد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبری فقاهت، اجتهاد و مجتهدپروری باید مهم‌ترین رویکرد و فعالیت حوزه‌های علمیه باشد که در دل این رویکردها، فعالیتها و برنامه‌های متنوع و فراوانی باید اجرایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی با اشاره به اینکه برای مجتهدپروری باید تمامی سطوح و پایه‌های حوزه علمیه قوی باشد، اضافه کرد: در چنین صورتی خروجی حوزه‌های علمیه مجتهدان و عالمان باتقوا، با ورع و درخشان در سطح بین‌المللی خواهد بود.

وی تصریح کرد: تحول در حوزه‌های علمیه صرفاً با فعالیت مدیر تحقق نمی‌یابد؛ بلکه لازم است همه حوزویان و طلاب در این زمینه وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه‌های علمیه ارتقای بصیرت و آگاهی‌های سیاسی در طلاب و روحانیان است؛ چراکه ارتقای بصیرت سبب دور ماندن حوزویان از دام دشمنان می‌شود.

وی با بیان اینکه نفوذ یکی از مواردی است که امروز حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: جریان شیعه انگلیسی یکی از مصادیق نفوذ در حوزه علمیه است که در حال حاضر مطالب شرم‌آوری را در مورد تشیع مطرح کرده و آبروی شیعه را می‌برد.

گفتنی است، اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان به میزبانی بجنورد، مرکز خراسان شمالی، با رویکرد تحول در حوزه علمیه و با شعار «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 24 و 25 آذرماه با حضور دبیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مدیر حوزه علمیه خراسان و مدیران مدارس علمیه سراسر استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات