۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۶۷۴۳۰

انتشار سیصد و بیست و یکمین شماره ماهنامه سلام بچه‌ها

شماره 321 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
سلام بچه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و بیست و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه آذر‌ماه 1395 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ روز بدون هندزفری»،‌ «سرعت؛ پیشنهاد علم فیزیک برای نویسنده شدن»، «داستانک»، «شعر»، «از جهان چه خبر»، «چرخ چرخ تا سیستان»، «این یک نفر»، «اتاق مشاور»، «این یادداشت ها هیچ ربطی به هم ندارند»، «پرانتز باز، سیگار، پرانتز بسته» و «حرف اضافه».

 

من در حال حرکت هستم عنوان یکی از موضوعات این ماهنامه است که بخشی از آن به این شرح است: «فرودگاه: بلیت ها گران شده است. راه آهن: بلیت ها رزرو شده است، صندلی خالی نداریم. ترمینال: اتوبوس راه افتاد.

 

همه چیز برای نرسیدن به تو مهیا شده است، اما این جا دلی که پر کشیده برای صحن و سرایت؛ اتاق، مفاتیح ، زیارت نامه و نور می تابد از تک پنجره اتاق مجتمع دوازده واحدی، دلم روشن می شود،من به تو میرسم، تمام قد می ایستم و دست بر سینه می گویم: «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام».

 

«آگهی»، «گفت و گو»، «داستان»، «جاده بهشت»، «اگزوز»،‌ «قصه های گرمابه»، «ماجراهای خانواده جیب چی»، «شعر»، «معارف» و «طعم شیرین خرمالو» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در ذیل موضوع دیگری با عنوان جاده بهشت آمده است: خلبان در کنار هلی کوپترش ایستاده بود و به سؤال خبرنگارها جواب می داد. از دوردست صدای انفجار گلوله های خمپاره توپ، به گوش می رسید. یک خبرنگار یمنی از او پرسید: «شما تا چه هنگام حاضرید با دشمن بجنگید؟» خندید و جواب داد: «ما برای خاک نمی جنگیم. ما برای اسلام می جنگیم... تا هر وقت که اسلام در خطر باشد».

 

این را گفت و راه افتاد. خبرنگارها با حیرت دنبالش رفتند و دیدند او آستین هایش را بالا زده. چند نفر پرسیدند: «آقای شیرودی! چی شده؟ به کجا می روید؟» جواب داد: «دارند اذان می گویند. وقت نماز شده!»، او سدار علی اکبر شیرودی بود؛ همان خلبان شجاعی که قصه های شجاعتش با هلی کوپتری که داشتع شنیدنی است.

 

در بخشی پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «طنز»، «جدول رفت و برگشت»، «جدول شطرنجی»، «داستان ادامه دار»، «ماجراهای شهر درهم و برهم»، «مکان هایی برای یک زندگی هیجان انگیز» و «من و رؤیاهایم» به چشم می‌خورد.

 

شماره 321 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه آذر‌‌ماه 1395 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 60 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات