۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۶۷۳۸۲
مفتی سوریه:

تروریست‎ها برده‎‎ پول و نفت هستند

مفتی سوریه با اشاره به جنایت‎های تروریست‎ها خاطرنشان کرد که اعضای جریان‎های تروریستی برده پول و نفت هستند.
شيخ احمد بدرالدين حسون

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، جریان‎های تروریستی را سارق توصیف کرد و بیان داشت: تروریست‎ها منبر و کتابهای کتابخانه مسجد اموی  در حلب را دزدیده و به مناطق نامعلوم منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه تروریست ها مردم را برای پول سرکوب می کنند نه حمایت از دین، افزود: تروریست‎ها یک زنی به نام حسون از منطقه ادلب را اسیر کردند و چون با من تشابه فامیلی داشت پیامی را ارسال کردند که اگر می‎خواهی آزادش کنیم باید چندین میلیون دلار پرداخت کنی و در غیر این صورت وی را گردن می‎زنیم. آنان همچنین طلاب و علمای بسیاری را به علت عدم حمایت مالی گردن زدند.

مفتی سوریه با انتقاد از طرح تقسیم این کشور تصریح کرد: متاسفانه برخی از علما و سران کشورهای منطقه در سایه حمایت کشورهای غربی و آمریکا درپی تجزیه سوریه هستند و درخواست تقسیم حلب به دو بخش غربی و شرقی را دارند. سران سیاسی آمریکا، انگلیس و ترکیه در حالی با تجمع در هتل‎های پنج ستاره و در کمال رفاه و آسایش برای آزادی مردم حلب تصمیم گیری می‎کنند که خود آنان از عاملان اصلی مشکلات سوریه هستند.

شیخ حسون ابراز داشت: ادعای برخی علما مبنی بر جنگ طائفه‎ای، مذهبی و فکری در سوریه کذب محض است. آیا مشکلات و درگیری‎های موجود در لیبی، سومالی و مصر مساله شیعه و سنی است؟ چه کسانی در این کشورها قاتل و مقتول هستند؟ دشمنان با استفاده از چنین الفاظی درپی سرپوش گذاشتن بر جنایت‎ و اهداف شوم خود هستند.

وی بر ضرورت حفظ وحدت و بی توجهی به اختلافات مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: ما مسلمان هستیم و نباید به کلماتی نظیر شیعه، سنی، اسماعیلی، علوی و صوفی توجه کنیم زیرا با بیان لا اله الا الله به وحدانیت خداوند اقرار می‎کنیم و همه این‎ها از مذاهب اسلامی هستند. در سوریه چیزی به نام اختلاف مذهبی و دینی وجود ندارد و دانش آموزان در کلاس شیعه، سنی و مسیحی هستند. بیش از یک میلیارد و نیم مسلمانان در جهان وجود دارد که باید اختلافات را کنار بگذارند زیرا همه آن‎ها خدا و پیامبری واحد دارند.

این عالم سوری به واقعه حمله و اشغال مسجد الحرام و گروگانگیری حجاج از سوی یک گروه مسلح بنیاد گرای اسلامی در۲۰ نوامبر ۱۹۷۹ (۲۹ آبان ۱۳۵۸) اشاره کرد و افزود: جهیمان بن محمد بن سیف العتیبی چه کسی بود؟ آیا رهبر این گروه تروریستی وهابی و عربستانی نبود؟ چرا آمریکا برای نابودی جهیمان وارد مکه شد؟ آل‎سعود به کشوری امید دارد که 3 هزار مسلمان را در حال خدمت به خانه خدا قتل و عام کرده است.

مفتی سوریه بیان داشت: بحران و مشکلات موجود در کشورهای منطقه برخواسته از جنگ طائفه‎ای و مذهبی نیست بلکه امپرالیسم جهانی درپی چپاول نفت، تسلط بر شاه‎ راه‎های تجاری نظیر باب المندب است. سوریه با امداد الهی توانست در برابر کشورهای زیادی خواه بایستد و اجازه ندهد که کشورش تقسیم شود./994/ب923/ 481

ارسال نظرات