۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۶۷۲۶۵
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

حاکمیت وحدت در عالم اسلام مانع از چیره شدن دشمنان می شود

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با بیان این که حاکم بودن وحدت در عالم اسلام مانع از چیره شدن دشمنان خواهد بود، گفت: دشمنان برای از بین بردن قدرت اسلام به ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌پردازند تا به اهداف شوم خود برسند.
محمد علی عبدالهی

حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی،‌ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهمیت وحدت میان فرق اسلامی، گفت: وحدت در قرآن و روایات مورد ستایش قرار گرفته، همچنین از دیدگاه عقلا نیز امری مطلوب به شمار می‌آید، چرا که عامل پیشرفت یک نظریه است.

وی ادامه داد: حاکم بودن وحدت در عالم اسلام مانع از چیره شدن دشمنان خواهد بود، به همین دلیل دشمنان برای از بین بردن قدرت اسلام به ایجاد تفرقه میان آنان می‌پردازند تا با استفاده از نیروهای داخلی به اهداف خود که به تنهایی قادر به رسیدن به آنها نیستند دست پیدا کنند.

حجت الاسلام عبداللهی ابراز داشت: در راستای رسیدن به وحدت و تقویت آن، لازم است فرقه‌های اسلامی عوامل وحدت میان خود را جست و جو کنند که یگانگی خدا، نبوت پیامبر اکرم(ص)، قرآن به عنوان کتاب آسمانی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده و قبله از جمله عوامل وحدت به شمار می‌آیند.

وی در ادامه تأکید کرد: تکیه بر عوامل وحدت و دوری از موارد مورد اختلاف از مهمترین راه‌های حفظ وحدت هستند، بنابراین لازم است فرقه‌های مختلف اسلامی امور مورد اختلاف را برای خود حفظ کنند و از مطرح کردن آنها به طور برجسته پرهیز کنند.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با بیان موانع وحدت، خاطرنشان کرد: پیروی از دیدگاه‌های اختلاف افکن دشمنان بزرگترین مانع وحدت است، اگر به حرف و تبلیغات دشمن توجه نداشته باشیم وحدت لازم در میان مسلمانان ایجاد خواهد شد.

وی درباره نقش علما و مبلغان دینی در راستای تقویت وحدت میان فرق مختلف اسلامی، عنوان کرد: از آنجایی که علما، کارشناسان دین هستند و دیدگاه آنان در میان مردم مورد قبول است، اگر علما پرچمدار وحدت باشند از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس دینی در پایان گفت: لازم است علما و مبلغان دین بر مواضع وحدت تأکید کنند، چرا که اصل بنای حوزه علمیه بر ایجاد وحدت است و تمام علمای اسلام بر وجود و تقویت وحدت تأکید دارند، اگر هم گاهی عده‌ای بر طبل اختلاف می‌کوبند از حوزه علمیه دور هستند./955/302/ب2

ارسال نظرات