۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۷۰۹۹
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور خبر داد؛

جمع آوری 136 میلیارد تومان زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 136 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری‌شده است، گفت: 60 درصد این میزان برای رسیدگی به امور محرومان و نیازمند و 40 درصد آن صرف اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شده است.
انتظاری - مدیرکل امور اجرایی زکات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور امروز در سفر به استان خراسان شمالی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد از جمع‌آوری 136 میلیارد تومان زکات در کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

وی افزود: از این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در کشور 60 درصد آن برای رسیدگی به امور محرومان و کمک به نیازمندان و 40 درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه نظیر مسجد، غسال خانه، راه بین مزارع و سایر پروژه‌ها هزینه می‌شود.

انتظاری با اشاره به اینکه سال گذشته 230 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری‌شده بود، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام محسوب می‌شود که چند سالی است به‌صورت ویژه مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گرفته است.

وی افزود: هر مقدار زکات که تا انتهای سال در کشور جمع‌آوری شود 60 درصد آن برای فقرا و 40 درصد هم برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.

انتظاری با اشاره به اینکه محل جمع‌آوری و توزیع زکات در کمیته امداد امام(ره) است، مطرح کرد: در این نهاد فقرا و نیازمندان هرکدام یک پرونده دارند و برای دریافت کمک شناسایی شده‌اند؛ به همین دلیل به سهولت می‌توان زکات جمع‌آوری‌شده را بین آنها توزیع کرد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با اشاره به 11 سازمان وزارت خانه عضو شورای زکات کشور گفت: اگر هم‌افزایی این سازمان‌ها بیشتر شود؛ بدون شک خروجی مناسبی برای جمع‌آوری زکات خواهد داشت.

وی افزود: امروز شاهد هستیم سازمان‌های عضو شورای زکات هرکدام به‌جای اینکه گوشه‌ای از این کار مهم را بگیرند بیشتر به فرعیات مسأله توجه می‌کنند.

انتظاری با اشاره به کاهش درآمدهای زکات در سال جاری به نسبت سال گذشته، تصریح کرد: امسال به دلیل پرداخت دیرهنگام وجوهات کشاورزان گندم‌کار از سوی دولت و همچنین وضعیت نامطلوب آب و هوایی شاهد کاهش پرداخت زکات در کشور بودیم؛ زیرا این فریضه دینی به وضعیت مطلوب آب و هوایی و وضعیت درآمدی کشاورزی و دامداری مربوط می‌شود.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی بیشتر درزمینهٔ پرداخت زکات در جامعه، تصریح کرد: زکات تمرین روزی است که انسان باید همه اموال خود را در این دنیا بجا بگذارد و به سرای آخرت رهسپار شود.

انتظاری با اشاره به اینکه خداوند سبحان در قرآن همواره زکات را در کنار نماز قرار داده است، اظهار کرد: بر این اساس در جامعه اسلامی لازم است همان‌گونه که مؤمنان به نماز اهمیت می‌دهند، برای پرداخت زکات هم اهمیت قائل شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات