۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۶۷۰۶۰
معاون منابع انسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد؛

حل مسائل و مشکلات نظری نظام با کم کردن دغدغه های پژوهشگران

اکبری معلم با بیان اینکه باید شرایط به گونه ای فراهم شود که پژوهشگران بدون دغدغه و با آرامش به مسأله تحقیق و پژوهش بپردازند، گفت: از همین رهگذر است که می توانیم در حل مسائل و مشکلات نظری نظام و تبیین نظام مند معارف ناب اسلامی از سوی پژوهشگران فرهیخته مشارکت خوبی را شاهد باشیم.
علی اکبری معلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست چهارمین روز هفته پژوهش و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی ویژه تجلیل از ادارات برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

علی اکبری معلم در این نشست ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبرگرامی اسلام اظهارداشت: هدف برنامه امروز در راستای هدف هفته پژوهش، اطلاع رسانی و دستاوردهای پژوهی و فناوری و تقدیر از ادارات برتر علوم و فرهنگ اسلامی است و مطابق برنامه هفته پژوهش هر روز به موضوعی خاص اتفاق می افتد.

وی افزود: در کنار برنامه اصلی از معاونان، رؤسای ارشد دفتر و پژوهشگاه دفتر نیزدعوت می شود تا به معرفی به فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی و ارائه افق های پژوهشی مرکز مربوط به خود بپردازند.

ضرورت تقویت تعامل میان پژوهشگران و واحدهای پژوهشی

معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به هدف از نکوداشت هفته پژوهش و برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، ترغیب پژوهشگران به تولید علم، تبیین و ارزیابی وضع موجود پژوهش، تقویت تعامل میان پژوهشگران و واحدهای پژوهشی، تقدیر از پژوهشگران برتر و افراد تأثیرگذار در چرخه پژوهش از اهداف اصلی ما بوده است.

وی تأکید کرد: بدون شک موفقیت محققان، اعضای هیأت علمی و پژوهشگاه بدون داشتن نیروهای ستادی و اجرایی موفق، میسر نخواهد بود و به همین دلیل معاونت منابع انسانی و پشتیباتی تلاش می کند تا بر تقویت انگیزه، توانایی و ارتقای فعالیت های نیروهای ستادی خود بیافزاید.

اکبری معلم با بیان اینکه باید شرایط به گونه ای فراهم شود که پژوهشگران بدون دغدغه و با آرامش به مسأله تحقیق و پژوهش بپردازند، تصریح کرد: از همین رهگذر است که می توانیم در حل مسائل و مشکلات نظری نظام، تبیین نظام مند معارف ناب اسلامی متناسب با نیازهای جامعه معاصر و تعمیق و توانمند سازی علوم اسلامی و کارآمد سازی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی پژوهشگران فرهیخته مشارکت خوبی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب اداره برتر دستورالعملی تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است و  هدف از انتخاب اداره برتر، تشویق و ترغیب ادارات پژوهشگاه به انجام بهینه فعالیت ها در راستای اهداف و برنامه های راهبردی این مرکز است.

همکارانی انقلابی و با سعه صدر در پژوهشگاه

معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: همکاران فرهیخته و انقلابی پژوهشگاه با سعه صدر و با همدلی و همزبانی نشان دادند که با اجرای برنامه انتخاب و معرفی ادارات برتر در سال 94 و 95 با یکدیگر رقابت کاری و برادرانه داشته و خواهند داشت؛ ارزش معنوی تجلیل از پژوهشگران، مدیران و کارکنان بیش از ارزش ريالی است./1330/202/ب3

ارسال نظرات