۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۰۱۵
امام جمعه موقت بجنورد:

تحکیم وحدت بین شیعه و سنی سبب شکست استکبار جهانی می‌شود

امام جمعه موقت بجنورد گفت: تحکیم و تقویت بیش از پیش وحدت بین پیروان شیعه و سنی در کشورهای اسلامی، سبب شکست سیاستهای استعماری و زورگویانه استکبار جهانی می‌شود.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت و با تبریک ايام خجسته ولادت حضرت رسول اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، بر تقویت بیش از پیش وحدت بين پيروان شيعه و سني تأکید کرد.

وی افزود: تحكيم و تقويت وحدت بين شيعه و سني و مسلمانان سبب غلبه آنها بر زورگويان و مستكبران می‌شود، فتنه‌های دشمنان را خنثي کرده و سیاستهای استعماری و زورگویانه استکبار جهانی را با شکست رو به رو می‌کند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان كرد: همگرايي و تقويت وحدت اسلامي سبب صيانت از دين مبين اسلام و سيره نبوي شده و نقشه‌های پست و مذبوحانه دشمنان در ايجاد تفرقه و جدايي بین مسلمانان را نقش بر آب می‌کند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه كرد: بايد توجه داشت كه در حال حاضر یک و نیم ميليارد نفر مسلمان در 85 كشور جهان زندگي می‌کنند و آنها می‌توانند در سايه وحدت و اتحاد و يكپارچگي قدرت تأثیرگذاری در صحنه بین‌المللی داشته باشند.

وي با تأکید بر قدرت و يكپارچگي مسلمانان، گفت: تلاش ابرقدرتها براي از بين بردن وحدت و انسجام ملتهاي مسلمان جهان و سرمایه‌گذاری آنها برای نفوذ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بین امت اسلام موضوع اثبات‌شده‌ای بوده و دشمنان در این راستا سرمایه و انرژی زیادی را به کار گرفته‌اند.

امام جمعه موقت بجنورد اضافه كرد: پيروان شيعه و سني هم با يكديگر برابر و برادرند و با آگاهي به اينكه دشمنان اسلام در پي برافكندن وحدت بين آنها هستند باید در مقابل توطئه‌های دشمنان ايستادگي كنند.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: پيروان شيعه و سني بايد آموزه‌های حیات‌بخش نبي مكرم اسلام، حضرت محمد(ص) را سرلوحه اعمال خود قرار دهند و با تكيه بر اشتراكات فراواني كه دارند از بيان مسائل تفرقه‌انگیز خودداري كنند.

وي با بیان اینکه رسول اكرم(ص) همواره منشأ وحدت به شمار می‌رود، اظهار كرد: حضرت محمد(ص) در زمان جاهليت با يكپارچه كردن و اتحاد اعراب بر پایه اسلام، كينه و دشمني عميق بين قبايل عرب را از بين برد و جاهليت قبايل عرب را به سمت وحدت و مضامين وحدت‌آفرین هدايت كرد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: امروزه دشمنان اسلام و قرآن با جنگ‌افروزی و خشونت و تكفير سعي می‌کنند در بين مسلمانان اختلاف و تفرقه انداخته و جاهليت مدرن را رواج دهند؛ از این‌ رو امت اسلام باید هوشیار و بیدار باشد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌ عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/302/ب2

ارسال نظرات