۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۶۹۷۳
رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

کسانی که درصدد تخریب وجهه دستگاه قضا هستند در واقع آبروی خود را می برند

حجت الاسلام مظفری با اشاره به توطئه های دشمنان و فتنه گران داخلی در تفرقه افکنی داخلی گفت: دستگاه قضا از نهادهای پاکدست نظام است و به همین دلیل مورد هجمه مداوم دشمنان و فتنه گران قرار دارد اما کسانی که قصد تخریب چهره این نهاد را دارند با دست خود آبروی خود را برده اند.
حجت الاسلام مظفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام  مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی امشب در گردهمایی دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی خراسان رضوی در محل مجتمع انقلاب با اشاره به ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر ما امت مسلمان طبق توصیه های پیامبر اسلام(ص) به رسالت اصلی خود واقف بوده و از اختلافات و فتنه های درونی پرهیز کنیم، به عظمت و عزت واقعی دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: سرعت گسترش اسلام امروز به حدی است که دشمن خود را از مقابله مستقیم عاجز دیده و به مقابله غیرمستقیم از طریق فروپاشی از درون روی آورده است چرا که تأثیر این اختلافات و تفرقه های داخلی را در ممانعت از گسترش اسلام در صدر اسلام دیده است.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: دشمن امروز نیز درصدد تکرار تاریخ از طریق تفرقه افکنی و دامن زدن به اختلافات درونی جهان اسلام و به ویژه ایران است؛ اکنون هم که در آستانه انتخابات به عنوان یکی از نمودهای اقتدار و مردم سالاری نظام اسلامی قرار داریم این توطئه ها شدیدتر شده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: در این میان برخی مزدوران داخلی نیز از سر جهل یا عامدانه آب به آسیاب دشمن می ریزند و به ارکان نظام حمله می کنند؛ از جمله دستگاه قضایی که در تمام عرصه ها امتحان خوبی پس داده و همواره مورد هجمه دشمن قرار دارد.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به حضور فقیهی جامع الشرایط و منتسب از سوی رهبر معظم انقلاب در رأس دستگاه قضا و نیز دقت در گزینش افراد شاغل در این نهاد خاطرنشان کرد: از همین رو دستگاه قضا همیشه مورد هجمه بوده و به اشکال مختلف تاوان این پاکدستی را پس می دهد؛ از اهدای شهیدانی همچون بهشتی و قدوسی گرفته تا شرایط سخت زندگی.

وی اظهار کرد: اکنون نیز که در آستانه انتخابات شرایط خاصی داریم برخی فتنه گران که می خواهند قهرمان بازی دربیاورند به دستگاه قضا حمله می کنند در حالی که حسابهای قوه قضائیه مربوط به شخص نیست و گردش مالی آن حتی در حد یک ریال در اختیار شخص رییس یا مقامات قضایی نیست.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی یادآور شد: دستگاه قضا تنها ارگانی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب در برخورد با فساد سینه سپر کرده و پافشاری دارد و کسانی که قصد تخریب چهره این نهاد را داشتند با دست خود آبروی خود را برده اند.

حجت الاسلام مظفری طرح ادعاهایی همچون ممنوعیت آزادی بیان در کشور را ظلم دانست و گفت: از افتخارات اخیر دستگاه قضا، برخورد با دانه درشتها است و جالب اینجاست که افرادی که در این زمینه به دستگاه قضا افترا زدند مدعی عمل به قانون هستند. در این زمینه مطالبی وجود دارد که با حصول شرایط برای مردم بازگو خواهیم کرد.

رسم فتنه گران، حق جلوه دادن باطل است

وی با بیان اینکه اقدامات دادستان مشهد مطابق قانون بوده و تصور اینکه مقامات قضایی به عنوان مأمور برخورد با متخلفان از قانون، خود خلاف قانون رفتار کنند مضحک است، افزود: رسم منافقان و فتنه گران این است که یک عنوان چشمگیر و به ظاهر حق را طرح و از آن برای مقاصد باطل خود بهره برداری کنند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید براینکه آزادی بیان به معنای توهین و زیرسؤال بردن نظام نیست، تصریح کرد: حکومت اسلامی ریشه الهی دارد و اگر کسی آن را زیر سؤال ببرد در واقع علیه دین، خدا و سنت پیامبر(ص)  قیام کرده است.

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: فتنه گران با تخریب افراد منتسب به رهبر معظم انقلاب، اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته اند.

گفتنی است در ادامه این همایش، مجتبی ملکی به عنوان قائم مقام رییس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد./930/202/ب3

 

ارسال نظرات