۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۶۹۵۶
مدیر حوزه های علمیه خواهران خبرداد؛

فعالیت 140 هزار طلبه خواهر در عرصه تولید محتوا ویژه فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به فعالیت های گسترده طلاب خواهر در زمینه فضای مجازی گفت: شبکه کوثر بلاگ و کوثر نت با حضور بیش از 140 هزار عضو امروز سهم بسزایی در تولید محتوای دینی ایفا می کند.
دیدار اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مراجع دیدار اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مراجع و علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از اعضای این کمیسیون عصر امروز با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در این دیدار با بیان اینکه به عقیده ما باید هر مدرسه علمیه به یک قطب علمی و آموزشی و فرهنگی در کشور تبدیل شود، اظهار داشت: ما امروز  500 مدرسه علمیه در کمتر از 500 شهرستان کشور داریم که اراه برای اثرگذاری مدارس بیشتر می شود.

وی تأکید کرد: البته امروز مدارس حوزه خواهران مرکزی برای پاسخ گویی به شبهات، تبلیغ و تدریس معارف است و ما همواره حضور پرتعداد و مؤثر و سازمان یافته طلاب را در مناسبت های حساس داشته ایم تا جایی که در ماه مبارک رمضان بیش از 61 هزار اعزام داشتیم، البته همه چیز در دایره نظارت ما نیست ولی ما تلاش کردیم هم مسائل روی برنامه باشد و در ماه مبارک رمضان سال گذشته 10 هزار مبلغ سازمان یافته به مناطق مختلف اعزام کردیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه تمام مدیران مدارس علمیه و کادر همه مدارس خواهر هستند و برادران در مدیریت مدارس نقشی ندارند، یادآور شد: روزی که حوزه علمیه خواهران تأسیس شد بیش از 90 درصد اساتید این مرکز از برادران بودند، ولی امروز با توسعه تحصیلات تکمیلی در سطح سه و چهار، اساتید سطح دو تقریبا تکمیل شده و همه خواهر هستند و سطح سه را نیز به وسیله سطح چهار تأمین می کنیم و امیدواریم صد در صد اساتید ما خواهر باشند، چراکه معتقدیم حتی در نهادهای برون حوزوی اگر تفکیک جنسیتی باشد اثرگذاری بالاتر می رود.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی، ابراز داشت: در فرصت هایی که داشتیم طرح های رحمت و رضوان را ویژه خانواده و مسائلی از جمله طلاق و مشاوره های ازدواج و برخی از حوزه های دیگر راه اندازی کردیم که طبق گزارش های رسیده توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است که برای نمونه در شهر کوچکی از استان ایلام که آمار خودکشی بالا بوده با تلاش خواهران مبلغ، آمار این مسأله بسیار پایین آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: امروز ما 32 هزار مبلغ سازماندهی شده در سایت خودمان داریم و از فعالیت های دیگر می توان به تشکیل 135 مؤسسه قرآنی اشاره کرد و امیدواریم در آینده نزدیک تعداد کانون های قرآنی ما به 450  مرکز برسد، همچنین برنامه ریزی های جامعی برای تأسیس مهد کودک هایی فعال در هر مدرسه کرده ایم و زیرساخت های آن آماده شده است؛ همچنین 207 انجمن دانش آموختگان و 45 سازمان مردم نهاد نیز توسط حوزه های خواهران تشکیل شده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد دولت و مجلس در کمک به حوزه های علمیه خواهران افزود: از 460 پروژه ای که در دست احداث داشتیم 220 پروژه به اتمام رسیده است و 160 مدرسه علمیه نیز در دست احداث است که البته کمک های مردمی و مسؤولان محلی نیز بسیار راهگشا بوده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده طلاب خواهر در زمینه فضای مجازی و فعالیت های پژوهشی ابراز داشت: شبکه کوثر بلاگ و کوثر نت با حضور بیش از 140 هزار عضو امروز سهم بسزایی در تولید محتوای دینی ایفا می کند و باید بگوییم تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب نیز از طلبه های خواهر تألیف و منتشر شده است.

وی در پایان تأکید کرد: حوزه خواهران ظرفیت بزرگی برای نظام است که طلبه های آن هم برای خودشان و هم جامعه مفید هستند و تا امروز 92 اثر از سوی همین مرکز برای تدریس در حوزه های علمیه خواهران تدوین شده است./1330/203/ب3

ارسال نظرات