۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۹۴۰
همزمان با نخستین روز از هفته وحدت؛

دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در استان فارس افتتاح شد

همزمان با نخستین روز از هفته وحدت، دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در استان فارس با حضور مدیرعامل این خبرگزاری و رییس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در شیراز افتتاح شد.
 سید جلال فیاضی، مدیر عامل خبرگزاری فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، سید جلال فیاضی، مدیر عامل خبرگزاری فرهنگ رضوی در آیین افتتاح دفتر این خبرگزاری در شیراز گفت: خبرگزاری فرهنگ رضوی، خبرگزاری تخصصی در حوزه فرهنگ، سیره و اندیشه امام رضا (ع) است که با هدف نشر اندیشه رضوی در جامعه و پوشش خلأ اطلاع رسانی در این زمینه فعالیت می کند.

سید جلال فیاضی، استقبال از تولیدات این خبرگزاری را در سایر رسانه ها با وجود نوپا بودن آن بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: تا پایان سال 95 شعب این خبرگزاری در سراسر کشور افتتاح می شود و در سال آینده بخش زبان های عربی، انگلیسی و اردوی این خبرگزاری راه اندازی خواهد شد.

رییس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) هم در این آیین اظهار داشت: یکی از اهداف عمده فرهنگ رضوی، دعوت به نیکی ها، نهی از بدی ها و رشد فضائل اخلاقی با تکیه بر تقوا با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی است.

سید جواد جعفری به پاره ای از فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: مشهد مقدس، قم و شیراز از مراکز مهم فعالیت های این بنیاد به شمار می آیند همچنین این نهاد متولی برگزاری جشنواره های امام رضا (ع) و جشنواره حضرت معصومه (س) وشاهچراغ (ع) در سطح محلی و بین المللی است.

وی بیان کرد: تدوین دانشنامه امام رضا (ع)، انتشار فصلنامه فرهنگی، علمی و پژوهشی رضوی و احیای آموزه های اهل بیت (ع) از طریق موسسه انتشاراتی بنیاد امام رضا (ع) از دیگر فعالیت های این بنیاد محسوب می شود.

جعفری، در بخش دیگری از مطالب خود، تقارن افتتاح دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی با هفته وحدت در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) را به فال نیک گرفت و فعالیت رسانه های فارس در حوزه ملی را محسوس و چشمگیر توصیف کرد.

افزایش شمار رسانه های معتبر، لازمه تنوع فرهنگی است

بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این آیین گفت: افزایش شمار رسانه های شناسنامه دار، معتبر و با هویت، لازمه تنوع فرهنگی است و این افزایش و کثرت موجب می شود که انحصار از بین برود زیرا این موضوع که رسانه فقط در اختیار عده ای باشد، زیبنده عصر ارتباطات نیست.

وی کثرت رسانه ها را موجب انتخاب آزادانه از سوی مردم دانست و افزود: کثرت، لازمه تنوع فرهنگی است و بر این باوریم که کثرت رسانه ها سبب می شود وحدت در حوزه های مختلف به قرآن و عترت باز شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با بیان اینکه نظام و دولت همواره آماده نقد و نقادی است، گفت: به برکت فضای باز سیاسی و فکری، ظرف 2 سال گذشته شاهد توسعه رسانه ها در این استان بودیم.

در این آیین، عباس امیری به عنوان مدیر دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در استان فارس معرفی شد./101/919/ب1

ارسال نظرات