۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۶۶۹۳۶
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس؛

خدشه وارد کردن به وحدت مسلمانان، مهم‌‌ترین دسیسه دشمن است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام بیانگر این است که امروز دشمن از وحدت بین مسلمانان هراس دارد از این رو مهم‌‌ترین دسیسه ای که آنها با جدیت آن را دنبال می کنند، خدشه وارد کردن به این وحدت است.
حجت الاسلام عبدالرسول بینازاده، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، حجت الاسلام عبدالرسول بینازاده، امروز دوشنبه در نخستین روز از هفته وحدت در جمع مردم شهرستان خنج گفت: دشمن در مورد وحدت و همبستگی میان مسلمانان بسیار حساس شده و به همین دلیل از پیشرفته ترین امکانات برای تفرقه و انشقاق میان مسلمانان استفاده می کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس افزود: امروز افرادی ناآگاه ﻣاموریت دارند که وحدت منطقه را بر هم زنند و این وظیفه ماست که با دقت و هوشیاری در دام آنان گرفتار نشویم و همچنان وحدت و همبستگی خود را حفظ کنیم.

وی، نقش روحانیون را برای تحکیم اتحاد و وحدت میان مسلمانان بسیار موثر و تعیین کننده دانست و افزود: روحانیان باید از هر آنچه که سبب کم رنگ شدن این اتحاد و یگانگی می شود جلوگیری کنند زیرا مردم کشورمان در سایه وحدت و اتحاد سالیان دراز است که با رافت و مهربانی در کنار هم زندگی می کنند.

حجت الاسلام بینازاده در بخش دیگری از مطالب خود گفت: در شهرستان خنج به برکت وجود عالمان و روحانیون بصیر و آگاه اهل سنت و شیعه، همواره وحدت بر این شهرستان حاکم بوده است و امیدواریم این رویه پسندیده و نیکو همچنان تداوم داشته باشد.

تامین منافع امت اسلام در گرو حفظ وحدت است

حجت الاسلام سید مختار موسوی، امام جمعه لار هم دراین نشست اظهار داشت: بدون تردید تامین منافع و مصالح امت اسلام در گرو حفظ وحدت، همبستگی و همدلی است و این موضوعی است که در آموزه های دینی ما نیز بر آن بسیار تاکید شده است.

وی در ادامه افزود: ﻣﺘاسفانه در برخی از کشورهای اسلامی و مناطق مسلمان نشین جهان، شعار تفرقه بینداز و حکومت کن علیه مسلمانان نتیجه داده است اما با هوشیاری مردم ایران اسلامی و به برکت وحدت و انسجامی که بین اهل سنت و شیعه وجود دارد، این موضوع در کشورمان رخ نداده است.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: خداوند به واسطه اسلام، نعمت بزرگ ﺗالیف قلوب را به مردم هدیه داد، نعمتی که باید همگان قدر آن را بدانیم و از برکات آن برای تحکیم وحدت بهره گیریم.

امام جمعه لار ادامه داد: سیره نبی مکرم اسلام (ص)، حکایت از اهمیت بالای موضوع وحدت و همبستگی دارد و این خود از مهم ترین مسائلی است که در آموزه های دینی ما نیز بسیار بر آن تاکید و سفارش شده است.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: پیش از اسلام، افراد بر سر مسائل کوچک با یکدیگر درگیر شده و همدیگر را به قتل می رساندند اما با ظهور دین اسلام، ملاک های جاهلی از بین رفت و به جای آن، ملاک های واقعی قرار گرفت.

امام جمعه لار با اشاره به این آیه شریفه قرآن کریم که خطاب به مسلمانان می فرماید 'از پیامبر (ص) اطاعت کرده و اختلاف نکنید، چرا که دچار سستی و فشل می شوید' اظهار داشت: هنگامی که امت اسلام سست شود، نتیجه اش این می شود که در نقاط مختلف جهان، مسلمانان را با فجیع ترین شکل به قتل می رسانند اما هیچ اتفاقی نمی افتد و صدایی از کسی بلند نمی شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: باید در داخل کشور و منطقه، وحدت خود را حفظ کنیم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا دچار اختلاف نشویم.

در این آیین، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس، جمعی از مسؤولان و علمای لارستان، شماری از مسؤولان استان های بوشهر و هرمزگان و همچنین شهرستان های گراش و لامرد شرکت داشتند.

شایان ذکر است، در نظام جمهوری اسلامی در ابتکاری ماندگاراز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه روایات مختلف در باره روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند و هفته وحدت افزون بر برگزار شدن جشن های میلاد خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده اسلامی نیز تبدیل شده است.

گفتنی است، شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است./101/919/ب1

ارسال نظرات