۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۹۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج مبانی اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تنها در تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج مبانی این توصیه مهم رهبر انقلاب است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی کاریکاتور در تبریز با موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر نیز به نوبه خود در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی مسؤول هستند.

وی با اشاره به این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی نشأت گرفته از عمق اندیشه و آینده‌نگری ایشان دارد، خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تنها در تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج مبانی این توصیه مهم رهبر انقلاب است.

محمدپور با اشاره به جایگا هنر کاریکاتور در تبیین حقایق و واقعیت‌های روز جامعه بشری با زبان طنز، بر اهمیت نقد و نقد پذیری به عنوان عامل رشد و بالندگی و شادابی جامعه تأکید کرد و گفت: چنانچه جامعه‌ای راه‌های سالم و اخلاقی را برای رشد و اعتلا برگزیند و همچنین راه‌هایی را برای نقد سازنده هموار کند، آن جامعه بی تردید در مسیر توسعه و بالندگی قرار می گیرد.

وی نقد واقع بینانه، منصفانه و سازنده را مهم ترین رسالت هنرمندان بویژه کاریکاتوریست ها عنوان کرد و گفت: نقد خردمندانه، صلاح و رستگاری جامعه را در کانون توجه خود قرار داده و با شناسایی نقاط قوت و ضعف و مثبت و منفی، در صدد تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف بر می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اصلی هنر دیرینه کاریکاتور، پویا بودن آن است و یک اثر خوب در حوزه کاریکاتور علی رغم موجز بودن، می‌تواند جایگزین سخنرانی‌های طولانی شده و تاثیری عمیق گذاشته و پیام مورد نظر هنرمند را به خوبی به مخاطب منتقل کند.

وی با بیان این‌که کاریکاتور هنری چند وجهی است و ریشه در هنرهای مختلف دارد. از این رو دامنه ی تأثیرگذاری وسیع تری دارد،  از فعالیت های انجمن تقدیر کرد و افزود: پذیرش سلایق و دیدگاه های مختلف لازمه یک تشکل هنری است، از همه هنرمندان عرصه کاریکاتور انتظار داریم با پیوستن به انجمن، موجبات تقویت کمی و کیفی این انجمن را فراهم کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم نشان درجه یک هنری به رحیم بقال اصغری اهدا شد و از سعید نوروزی، راضیه تیز قدم، جلال پیر مرز آبادی، عاطفه یاریان و جواد جعفریان که مقام‌های بین المللی در حوزه هنر کاریکاتور کسب کرده اند، تقدیر به عمل آمد، همچنین از دو کتاب جشنواره های یازدهم و دوازدهم کاریکاتور تبریز و رونمایی شد./935/202/ب3

 

ارسال نظرات