۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۶۶۷۸۸
عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین تأکید کرد؛

سرمایه گذاری در پژوهش پاسخ عینی به نیازهای امت اسلام

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه پژوهش جوابگوی نیازمندی های امت اسلام است، گفت: پژوهش آهنگ بیدار باش علمی عالمان سترگی است که از خواب و خوراک خویش می زنند و عمر شریف خود را صرف احیای علوم اهل بیت(ع) می کنند.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه پژوهشگران در حوزه جایگاه ویژه ای دارند، ابراز کرد: اگر علما برای حفظ سیره سلف صالح، که با پژوهش، طراوت، شادابی، ماندگاری و تازگی علم را محسوس نگه می داشتند، اقدامی نکنند، پژوهش در غفلت قرار خواهد گرفت.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ادامه داد: پژوهش، پرداخت، بازنویسی، تحقیق و متقن بودن مطالبی که چون دری از سلف سابق است میراث ماندگار حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه امروز به فضل الهی شاهد وجود پژوهشگران زبردست در حوزه های مختلف علوم هستیم، اظهار داشت: باید تکثیر این شیوه پسندیده که به نوعی علم را در جریان قرار می دهد، مورد دقت قرار گیرد.

پژوهش نوعی به روزرسانی علوم است

مشاور سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز با پژوهش که نوعی به روزرسانی علوم است توانسته ایم قلوب مستعد جوانان را از شرق و غرب معشوق فرهنگ غنی اسلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش جوابگوی نیازمندی های امت اسلام است، گفت: پژوهش آهنگ بیدار باش علمی عالمان سترگی است که از خواب و خوراک خویش می زنند و عمر شریف خود را صرف احیای علوم اهل بیت(ع) می کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه پژوهشگران در حوزه همواره مورد توجه مراجع معظم تقلید بوده اند، گفت: این افراد سرمایه های خوبی هستند که باید آنها را در راه پژوهش حمایت کرد.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: علومی که در مسیر فراموشی قرار گرفته را می توان با پژوهش مجددا به هیات اندیشه ورزی آورد و از آن به عنوان منظومه های فکری جهان اسلام بهره مند شد./875/303/ب3

ارسال نظرات