۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۷۸۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

مخالفت غربي‌ها با ايران بر سر اسلام است نه هسته‌اي

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکيد بر تداوم فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي صنعت هسته‌اي گفت: مخالفت غربي‌ها با ايران بر سر دين ما است و موضوعات هسته‌اي و موشکي بهانه‌اي براي فشار بر ملت ايران است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت‌الله سيد يوسف طباطبايي ‌نژاد  ظهر امروز در ديدار با ریيس، معاونين و اعضاي شوراي فرهنگي منطقه هسته اي اصفهان گفت: برجام ممکن است از نظر فيزيکي، جلوي فعاليت‌هاي حوزه هسته‌اي را بگيرد اما نبايد از نظر علمي کوتاه آمد به عبارت ديگر اين که با اجراي برجام در توليدات هسته‌اي محدوديت‌هايي داشته باشيم نبايد بر آمادگي علمي دانشمندان تأثير بگذارد.

وي با بيان اين که تا زماني که دشمن ما، مجبور نشود، هيچ گاه سر تسليم فرود نمي‌آورد، افزود: نمونه‌ اين موضوع را مي‌توان در دفاع مقدس مشاهده کرد در ابتداي جنگ، تلاش‌هاي سياسي زيادي از سوي مسؤولان کشور همچون شکايت به سازمان ملل براي توقف جنگ انجام شد و به اين تلاش‌ها توجه نشد اما پس از فتح خرمشهر و شکست سنگين بعثي‌ها و هنگامي که دشمن مشاهده کرد ما مي‌توانيم حتي بصره را بگيرم، موضوع صلح را مطرح کردند. 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با بيان اين که غربي‌ها اصلاً قبول نمي‌کردند که با ما صحبت کنند، تصريح کرد: هنگامي که ايران توانست سوخت 20 درصد را توليد کند و توانايي‌هاي دانشمندان ايراني را مشاهده کردند، ناگزير شدند تا بر سر ميز مذاکره بنشينند.

وي با بيان اين که دشمنان ما هرگز به نفع ما کار نمي‌کنند، گفت: اگر از مسؤولان کشور، کسی اين معنا را نفهمد، مشخص است که قرآن را درک نکرده است، از سوي ديگر رهبر معظم انقلاب فرمودند، غربي‌ها به دليل فعاليت‌هاي هسته‌اي با ما مخالفت نمي‌کنند بلکه اين مخالفت‌ها به واسطه دين ما است؛ قرآن کريم مي‌فرمايد، دشمنان شما، هيچ گاه از شما راضي نمي‌شوند تا هنگامي که از آيين و دين آنان تبعيت کنيد.

آيت‌ الله طباطبايي نژاد با اشاره به فشارهاي دشمنان نظام اسلامي بر ملت ايران بيان کرد: در آيات ديگر قرآن کريم آمده است دشمنان شما دائماً با شما مي‌جنگند تا زماني که شما را از دين تان برگردانند، اين آيات نشان مي‌دهد که موضوع هسته‌اي بهانه است و اگر آن را کنار بگذاريم، موشکي را بهانه مي‌کنند.

وي با بيان اين که دشمنان ما هيچ گاه خوبي ما را نمي‌خواهند، ادامه داد: قرآن کريم صراحتاً بيان مي‌کند که دشمنان شما اگر خير و حسنه‌اي به شما برسد، ناراحت مي‌شود و اگر بدي بر سر شما فرود آيد، خوشحال مي‌شوند، در حال حاضر مي‌بينيم که دشمنان ما، از اينکه مسلمانان يکديگر را بکشند و شيعيان در مناطق مختلف کشته شوند، خوشحال هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با بيان اين که قرآن کريم مي‌فرمايد اگر تحمل و تقوا داشته باشيد، دشمنان نمي‌توانند به شما ضرري برسانند، ابراز کرد: تقديم هزاران شهيد در دوران دفاع مقدس نه تنها ضرري نيست بلکه مايه اقتدار و عزت نظام اسلامي شده است، در حقيقت  خون شهدا سبب اقتدار کشور شده است چراکه انقلاب نوپاي ايران، توانست در برابر قدرت‌هاي جهاني بايستد.

وي با بيان اين که سياست نظام اسلامي بر اساس سياست‌هاي قرآني تنظيم شده است، خاطرنشان کرد: قدرت ما بايد به گونه‌اي باشد که دشمنان از ما هراس داشته باشند، هيچ گاه نبايد به کم اکتفا کرد بلکه بايد به جايي برسيم که اگر قرار شد، برجام را به هم بزنند، در مدت کوتاهي دستاوردهاي بزرگي داشته باشيم بنابراين نبايد در حوزه علم و دانش کم کاري شود. 

در ابتداي اين ديدار رييس منطقه‌ هسته‌اي اصفهان با اشاره به ويژگي‌هاي منطقه‌اي اصفهان بيان کرد: قسمتي از چرخه هسته‌اي کشور همچون توليد ميوه سوخت، فرآوري اورانيوم و توليد قطعات هسته‌اي سانتريفيوژ در اصفهان قرار داشته و در حوزه تحقيقاتي، فعاليت‌هاي چشم گير و شبانه روزي به ويژه در بخش صفحات سوخت راکتور تهران براي مقاصد پزشکي انجام شده که به سرعت نتيجه داد .

همچنين مديرعامل شرکت سوخت راکتورهاي هسته‌اي با بيان اينکه با توليد UF6 در اصفهان، ايران به باشگاه هسته اي جهان پيوست و اين موضوع برگ برنده‌اي براي کشور به شمار مي‌رفت، تصريح کرد: در آن زمان نتوانستيم سوخت 20 درصد را از کشورهاي خارجي براي توليد راديو داروها دريافت کنيم و محققان و دانشمندان ايراني توانستند اين سوخت را در مدت 2 سال توليد کنند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي منطقه‌ هسته‌اي اصفهان براي مدرن کردن راکتور تهران گفت: توافق شده است که راکتور اراک باز طراحي و بازپروري شود که براي اين هدف، چند کشور از جمله چين در حال همکاري با ايران است، ضمن اينكه محققان منطقه هسته‌اي اصفهان در حال کار بر روي سوخت راکتور تهران هستند تا سوخت جديد براي اين راکتور در اصفهان توليد شود.

مديرعامل شرکت سوخت راکتورهاي هسته‌اي با اشاره به راه اندازي نخستين مجتمع آزمايشي در ابعاد واقعي در بخش توليد سوخت قدرت، گفت: اين اقدام، سبب تعجب شرکت‌هاي روسي شد و نشان داد ايران آمادگي دارد سوخت قدرت مورد نياز براي استفاده در راکتورهاي توليد برق را توليد کند.

وي با اشاره به تأکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي در حوزه اقتصاد مقاومتي خاطرنشان کرد: انجام فعاليت‌هاي تجاري با توجه به ظرفيت و دانش موجود و همکاري با صنايع ديگر، استفاده از سرريز دانش در صنايع و دانشگاه‌هاي استان، همکاري با مجتمع فولاد مبارکه در حوزه ساخت برخي از قطعات و افزايش ظرفيت در بخشي از حوزه‌ها از جمله موضوعاتي است که در دستور کار قرار دارد. 

مدير پژوهشکده منطقه هسته‌اي اصفهان با اشاره به محدود بودن بودجه پژوهشي بيان کرد: به دليل اجراي برجام محدوديتهايي در حوزه پژوهشي داريم اما تلاش شده تا ميزان ممکن فعاليت‌هاي پژوهشي با استفاده از امکانات موجود و بهره‌گيري از نيروي متخصص ادامه يابد و از توان پژوهشي کاسته نشود./939/پ202/ج

ارسال نظرات