۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۷۸۰
آیت‌الله ری شهری در آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم:

حفظ قرآن مقدمه‌ای برای آشنایی با معارف و حقایق قرآن است

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه حفظ قرآن مقدمه‌ای برای آشنایی با معارف و حقایق قرآن است، گفت: عمل به آیات الهی از همه امور برای فراگیران این کتاب آسمانی بالاتر و با ارزش‌تر است.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در آیین تجلیل از 29 حافظ قرآن کریم دارالقران آستان مقدس سیدالکریم(ع)، گفت: آشنایی با قرآن کریم بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: آموزش و یادگیری قرآن کریم نعمت و خدمت بزرگی برای آموزش دهنگان و فراگیران این کتاب آسمانی به شمار می‌رود و خیر دنیوی و اخروی در این مهم نهفته است.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با تاکید بر اینکه تربیت فرزندان بر اساس نور قرآن سعادتی بزرگ برای والدین به شمار می‌رود، بیان داشت: داشتن فرزند حافظ قرآن برای والدین بزرگ‌ترین افتخار است زیرا وجود فرزندان حافظ که قلبشان به نور قرآن منور شده نعمت و ثروتی عظیم است که هرگز قابل قیاس با ثروت دنیوی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه آموزش قرآن کریم حقوقی است که والدین باید نسبت به فرزندانشان رعایت کنند، گفت: یادگیری و حفظ قرآن کریم سخت نیست اما نگاه‌داری آن در حافظه بسیار سخت است و این مهم با تکرار مستمر میسر می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با توصیه به اینکه در تکرار قرآن باید حافظان مراقب باشند که ذهنشان خسته نشود، تصریح کرد: حافظان قرآن کریم باید نسبت به تلاش و مجاهدتی که در زمینه حفظ قرآن کریم داشتند کوتاهی نکنند و حافظ این نعمت و ثروت باشند و حفظ قرآن را مقدمه‌ای برای آشنایی با معارف و حقایق قرآن بدانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حفظ قرآن کریم گام اولی است که انسان را به سمت تفسیر، تدوین و مفاهیم قرآن سوق می‌دهد و عمل به آیات الهی از همه این امور برای فراگیران این کتاب آسمانی بالاتر است./202/813/ب1

ارسال نظرات