۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۷۶۵
رییس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز خبر داد؛

تلاش عرفان‌های نوظهور و جریان‌های انحرافی برای کمرنگ کردن عرفان شیعی

رییس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز گفت: دو عامل خلأ عقلانیت و معنویت در جهان اسلام و پیدایش عرفان‌های نوظهور و جریانات انحرافی داخل کشور در راستای به فراموشی سپردن جنبه‌های عرفان شیعی گام برمی‌دارند.
حجت‌الاسلام قاسم کاکایی، رئیس دانشکده الهیات شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام قاسم کاکایی، رییس دانشکده الهیات شیراز، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه همایش بین‌المللی اهل‌بیت(ع) و عرفان شیعی که در دانشکده الهیات شیراز برگزار شد، گفت: خلأ عقلانیت و معنویت در جهان اسلام و پیدایش عرفان‌های نوظهور و جریانات انحرافی داخل کشور قدم در میدان رقابت گذاشته‌اند و در راستای به فراموشی سپردن جنبه‌های عرفان شیعی گام برمی‌دارند.

وی در ادامه افزود: فراخوان این همایش از یک سال قبل آغاز شده است و تاکنون مقالات زیادی در این راستا به دست دبیرخانه همایش رسیده است.

حجت‌الاسلام کاکایی خاطرنشان کرد: ۶۰ مقاله به‌طور چکیده به چاپ رسیده اما ۲۰ مقاله برگزیده شد، که برخی از آن‌ها امروز فرصت بیان پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این همایش با مشارکت دانشگاه ادیان و مذاهب، بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و انجمن علمی عرفان اسلامی، انجمن حکمت و فلسفه ایران و مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی اهل‌البیت و عرفان شیعی گفت: در طول برگزاری این همایش دو روزه بزرگان فلسفه و عرفان در ایران اسلامی فرصت تبادل اندیشه پیدا می‌کنند.

شایان ذکر است، همایش و جشنواره‌های سیره رضوی به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)  و وزارت علوم و سایر ارگان‌ها، امسال در پانزدهمین سال خود شاهد برگزاری همایش بین‌المللی اهل‌البیت(ع) و عرفان شیعی در شیراز است./202/919/ب1

ارسال نظرات