۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۶۶۸۲
معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیة مشهد:

مشهد خاستگاه بسیاری از بزرگان قرآنی کشور است

حجت الاسلام اخلاقی گفت: بدون اغراق طی چند دهه اخیر، مشهد در زمینه های حفظ، قرائت و تفسیر و مفاهیم قرآن، خاستگاه بزرگان بسیاری در سطح کشور و جهان اسلام بوده است.
حجت الاسلام اخلاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسن اخلاقی، معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیة مشهد امشب در همایش «ارائه الگوی مردمی آموزش قرآن کریم در مشهد به جهان اسلام» در مسجد کرامت، انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی را فرصتی جهت بازخوانی ظرفیتهای بزرگ شهر مشهد دانست.

وی افزود: وجود حرم مطهر امام رضا(ع)، مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی معتبر، حضور 25 میلیون زائر داخلی و سه میلیون زائر خارجی از ویژگیهایی است که مشهد را به منحصربه فردترین شهر ایران اسلامی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام اخلاقی خاطرنشان کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بهانه ای برای نشر معارف و سبک زندگی رضوی در دنیای تشنه این معارف ناب و نیز فرصتی برای معرفی مدل حکومت اسلامی به عنوان مدلی منحصر به فرد و عاری از آسیبهای نظام دموکراسی غربی به دنیا است.

معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیة مشهد، همایش ارائه الگوی آموزش قرآن در مشهد به جهان اسلام را ظرفیتی برای معرفی بخشی از داشته های این شهر عنوان و اظهار کرد: بدون اغراق طی چند دهه اخیر مشهددر زمینه های حفظ، قرائت و تفسیر و مفاهیم قرآن، خاستگا بزرگان بسیاری در سطح کشور و جهان اسلام بوده است.

وی با اشاره به کارکردهای جلسات مذهبی، یادآور شد: در سفری که به منظور شرکت در همایشی به کشور آرژانتین داشتیم، میهمانان همایش از وجود الگوهایی مانند جلسات قرآن در کشور ما و مشهد مقدس که می تواند به مدت دهها سال جمعی را دور هم نگه دارد متعجب و درصدد آشنایی با آن بودند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به آغاز هفته وحدت، تأکید کرد: نخستین هدف راهبردی نقشه راه ستاد مشهد2017، ارتقای وحدت اسلامی و قرابت مسلمانان با محوریت قرآن و حب اهل بیت(ع) است./202/930/ب1

ارسال نظرات