۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۶۶۵۲۰

کتاب از مرگ تا قیامت منتشر شد

کتاب از مرگ تا قیامت از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب از مرگ تا قیامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب از مرگ تا قیامت مجموعه سخنرانی های آیت الله سید کاظم نورمفیدی با تحقیق و تدوین حجت منگنه چی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: نوع نگرش، آگاهی و بینش انسان به حقیقت خویش و کسب کمالاتی که او را به سعادت می رساند، نقشه راهی را برای او در زندگی ترسیم می کند. کسی که حقیقت خود را به زندگی چند روزه و زودگذر دنیا منحصر ساخته است رفتارهای خود را مطابق با چنین نگرشی تنظیم نموده و به دنبال تأمین خواسته هایی است که به همین زندگی محدود می شوند.

 

در مقابل، کسی که مرگ را پایان زندگی دنیای مادی ندانسته بلکه آن را ناتقال از نقطه ای به نقطه دیگر و نشئه ای به نشئه دیگر می شناسد رفتار، گفتار و کردار خود را با چنین نگاهی که برتر از نگاه پیشین است، هماهنگ می سازد.

 

در یک تقسیم کلی، دین وحیانی دارای سه بخش است:

عقاید: مجموعه ای از باورها و اعتقادات درباره جهان هستی و واقعیت های آن.

 

اخلاقیات: مجموعه ای از آموزه ها که فضایل و رذایل اخلاقی را معرفی کرده و با شناساندن آنها به انسان، راه تهذیب نفس و پرورش فضایل را بیان می کنند.

 

مناسک، احکام و مقررات: تعالیمی که برای تنظیم روابط هر انسانی با خداوند و نیز با انسان های دیگر در ابعاد اجتماعی، حقوقی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... در نظر گرفته شده و اصطلاحا «احکام شرعی» نامیده می شود.

 

اگر به مجموعه آیات قرآن نگریسته شود روشن خواهد شد که خداوند در آیات بسیاری به موضوع معاد و زندگی پس از مرگ توجه داده و از ابعاد مختلفی، نگاه انسان را به سوی این موضوع اعتقادی معطوف ساخته است.

 

این کتاب در سه بخش «مرگ»، «برزخ» و «قیامت» تهیه شده و در اختیار علاقه مندان به آشنایی با عالم پس از مرگ قرار گرفته است.

 

از مرگ تا قیامت، چه حوادثی رخ می دهد؟ و آدمی چه منازل و مراحلی را می پیماید؟ و در این مسیر چاره ناپذیر، چه علل و عواملی، سبب نجات و تکامل یا هلاکت و انحطاط می شود؟ اثر حاضر، که مجموعه سخنرانی های آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در ماه مبارک رمضان سال های 1382 تا 1385 استع این سؤال ها و بسیاری دیگر از پرسش ها را درباره معاد و زندگی واپسین، با بهره گیری از آیات و روایات، از نگرگاه عقل و نقل، کاویده و به زبان ساده در اختیار عموم قرار داده است.

 

کتاب از مرگ تا قیامت مجموعه سخنرانی های آیت الله سید کاظم نورمفیدی با تحقیق و تدوین حجت منگنه چی با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 60000 تومان در 976 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات