۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۴۸۱
نماینده مردم مشهد:

برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد را می ستاییم

در جریان طرح پرسش از وزیر دادگستری در خصوص وضعیت شوراهای حل اختلاف، حجت الاسلام پژمان‌فر از توضیحات وزیر مربوطه قانع شد.
پور محمدی پژمان فر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جریان پرسش از وزیر دادگستری در خصوص وضعیت شوراهای حل اختلاف در کشور با قانع شدن نماینده سوال کنند(حجت الاسلام پژمان‌فر) به پایان پذیرفت.

شوراهای حل اختلاف بازوی هماهنگ دستگاه قضا هستند

در بخش ابتدایی طرح پرسش از وزیر دادگستری، حجت الاسلام پورمحمدی با مهم خواندن نقش شوراهای حل اختلاف، عنوان داشت: بسیاری از افرادی که در شوراهای حل اختلاف فعالیت می‌کنند از افراد معتمد در محلات و مناظق هستند و عمدتا این امر مهم را به صورت افتخاری انجام می‌دهند.

وی افزود: بیش 3 میلیون و 400 هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است که رقم بسیار بالایی است. باید توجه داشت که بیش از 45 درصد از پرونده‌هایی که امروز به قوه قضاییه می‌رسند از مبدا شوراهای حل اختلاف عبور کرده‌اند.

وزیر دادگستری با تأکید بر این نکته که موضوع تأمین بودجه برای حقوق افراد در کل کشور یک موضوع همه‌گیر است، گفت: باید تأکید کنم که بسیاری از افرادی که در شوراهای حل اختلاف خدمت می‌کنند، خدمت خود را افتخاری ارائه می‌دهند، ضمنا تأمین حقوق سایر شاغلین در شوراهای حل اختلاف نیز بر اساس مشکلات بودجه‌ای فراگیر در کشور با مشکل مواجه است.

قوه قضاییه در مبارزه با فساد بی‌نظیر عمل می‌کند

در بخش دیگری از جلسه پرسش و پاسخ از وزیر دادگستری، حجت الاسلام پژمان‌فر با تمجید از رفتار شاکله دستگاه قضا، گفت: بسیار ارزشمند است که امروز شاهد هستیم دستگاه قضایی کشور با اقتدار تمام در برابر فساد ایستاده است و حتی حکم اعدام نیز برای مفسدان صادر می‌کند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه تا حدی اقتدار دارد که معاونان روسای جمهور و فرزند فردی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز مورد مواخذه قرار می‌دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید وضعیت بد حقوقی افراد شاغل در شوراهای حل اختلاف مرتفع شوند. انتظار ما این است که وزیر دادگستری از طریق دولت به مطالبات افراد شاغل در شوراهای حل اختلاف رسیدگی کند.

گفتنی است در پایان این جلسه، نماینده سوال کننده(حجت الاسلام پژمان‌فر) از پاسخ‌های وزیر دادگستری قانع شد./856/پ202/ج

ارسال نظرات