۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۶۶۳۶۹
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

تفاوت در شیوه تربیت دختر با پسر

حجت الاسلام عباسی نیا با بیان این که روش های تربیتی دختران با پسران متفاوت است، گفت: پسران رفتار با جنس مخالف را از مادر می آموزند و دختران شیوه برخورد با جنس مخالف را از پدر یاد می گیرند.
تربیت دینی دختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عباسی نیا، کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به  اینکه زن و مرد و دختر و پسر در سرشت و فطرت آفرینش یکسان هستند، گفت: با این وجود، خداوند خصوصیت هایی را در زنان و مردان قرار داده که با یکدیگر متفاوت است بر همین اساس شیوه تربیت این دو جنس نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

وی افزود: براساس آنچه که گفته شد شیوه تربیت دختران با پسران متفاوت بوده و این امر به دلیل تفاوت در تمایل و نیازهای  این دو جنس است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که پسران رفتار با جنس مخالف را از مادر می آموزند و دختران از پدر خود نوع رفتار با جنس مخالف را یاد می گیرند، تصریح کرد: بنابراین اگرپدری طبیعت وجودی دختر خردسال خود را نشناسد و آنطور که می خواهد با او رفتار کند این مسأله میان دختر و پدر فاصله ایجاد می کند.

حجت الاسلام عباسی نیا با اشاره به اینکه دختران دوست داشته و همچنین نیاز دارند که کسی به صحبت هایشان گوش دهد، ادامه داد: ارائه راه حل و راهکار بدون شنیدن سخن ان دختران از سوی اعضای خانواده به خصوص پدر برای آنها سخت است.

وی افزود: برهمین اساس پدر باید برای دختر خود یک دوست خوب باشد و در کنار توجه به ظرافت های زنانه به سخنان دختر خود گوش دهد و با حمایت عاطفی، معنوی و همه جانبه پدر امکان بروزآسیب های اجتماعی درمیان دختران به خصوص در سنین  نوجوانی و جوانی کاهش یافته و از بین می رود.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) ادامه داد: براساس تحقیقات و بررسی ها به عمل آمده میزان مشکلات و ناهنجارهای اخلاقی و فرار از خانه در میان دخترانی که با اعضای خانواده به خصوص پدرخود ارتباط خوبی ندارند زیاد است و اغلب اوقات عدم توجه پدر و طرد از سوی خانواده و بی توجهی به نیازهای عاطفی و حمایت های احساسی موجب به وجود آمدن پدیده فرار از خانه در میان دختران می شود.

حجت الاسلام عباسی نیا اظهار کرد: اگر نیازهای عاطفی فرزندان به خصوص دختران در خانه و خانواده برآورده نشود، گرایش آنها به جنس مخالف و رابطه دوستی با جنس مخالف افزایش می یابد؛ زیرا دختران به دنبال کسی می گردند که از آنها حمایت کرده و از نظر عاطفی به آنها محبت کند.

وی با اشاره به اینکه در مورد پسران هم وضع به همین شکل است و پسر بیشتر از دختر به حمایت عاطفی مادر خود نیازمند است، ادامه داد: برخلاف دختران، پسران حتی اگر کوچک هم باشند، اعتماد به نفس را در این می بینند که خودشان از عهده مشکلاتشان بر آیند و نیاز به کمک بیش از حد و ناز و نوازش مادر ندارند به همین دلیل اگر مادر بیش از حد به پسر بچه محبت کند او را از خصلت های مردانه اش دور کرده و همین امر موجب وابستگی بیش از حد پسر بچه به دیگران شده و چنین پسری در دوران بزرگسالی و جوانی قادر به اداره زندگی خود نبوده و در زندگی مشترک هم با شکت روبه رو می شود.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) یادآور شد: همانطور که گفته شد بهتر است تربیت کودک بر مبنای آموزه های اسلامی و بر محور جنسیت بوده و به عبارت دیگر تربیت موفق، تربیت جنسی مبتنی برآموزه های دینی است./968/202/ب3

ارسال نظرات