۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۶۶۲۹۹

بررسی ناسازگاری های درونی کتاب مقدس در یک اثر

کتاب ناسازگاری های درونی کتاب مقدس از سوی انتشارات بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب ناسازگاری های درونی کتاب مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب ناسازگاری های درونی کتاب مقدس نوشته سمیر سامی شحاته با ترجمه سید مرتضی عادلی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: بحث و بررسی در زمینه عقاید و ادیان نیز به انصاف عملی(و واقع بینی) فراوان و تهی بودن ذهن از احکام و افکار و عادت ها و تقلیدهای انسان دارد و این شرطی برای رسیدن به حقیقت مقدسه است.

 

کسی که به عقیده یا دینی اعتقاد دارد، برای رسیدن به حقیقت، بیش از دیگران نیاز مبرم به شروط یاد شده دارد؛ شرایطی بدون تأثیرپذیری از میراث گذشتگانش، یا آنچه نَفسش می پسندد و یا شرایطی که در دامن آن(دین و عقیده) پرورش یافته است؛ بنابراین یک شخصیت قوی، فردی فرصت طلب نیست و هیچ گاه چنین نمی گوید که من همراه(و مطابق با) مردم هستم، اگر آن ها در راه صحیح قدم بردارند، من نیز با آنانم و اگر در راه ناصحیح قدم برداند، باز هم با آن ها همراهم. چنین فردی همیشه و در هر جا و به هر گونه و با هر سختی ممکن، به دنبال حقیقت است.

 

دین معامله عمری است که تکرارپذیر نبوده، و امری است که نیازمند پی جویی بسیار دقیق است. این تجارت کمتر از معاملات بازرگانی ای نیست که انسان برای شناخت حقیقت آن تلاش بسیاری انجام می دهد تا بداند که آیا این معامله اشکالی دارد یا سالم و بدون نقص است؟! با صداقت انجام گرفته یا خدعه و نیرنگی در کار است؟ حقیقی بوده و یا جعلی و کاذب؟... . لیکن نکته اینجاست که دین مهم تر و بزرگ تر از هر چیز دیگری است؛ از این رو، خسارت دیدن در این تجارت، خسارتی ابدی است و سود و بهره آن نیز ابدی خواهد بود.

 

این کتاب به بررسی و تشریح مطالبی همچون «نخستین اختلافات»، «اختلافات در میان مذاهب مسیحیت»، «اختلاف در کتاب مقدس»، «اختلافات در عهد قدیم» و «اختلافات در عهد جدید» پرداخته است.

 

«ناسازگاری های درونی کتاب مقدس» در واقع برگردانی از کتاب «الإختلافات فی الکتب المقدس» از زبان عربی به فارسی است که در مواردی از سوی مترجم با توضیحات، تعلیقات و نقدهایی بر متن اصلی همراه شده است.

 

این اثر در صدد بیان اختلافات و ناسازگاری های کتاب مقدس یهودیت و مسیحیت برآمده، و در کاری نو، به شیوه پرسش و پاسخ در گستره عهد قدیم و عهد جدید به این مهم دست یازیده است.

 

در این کتاب به بیش از سیصد اختلاف برمی خوریم که البته برخی شان محل تدقیق بوده و مترجم تا حد توان نکات قابل تأمل را بیان نموده است. نکته دیگر این که نویسنده در این کتاب بر مسیحیت تأکید بیشتری داشته است.

 

کتاب ناسازگاری های درونی کتاب مقدس نوشته سمیر سامی شحاته با ترجمه سید مرتضی عادلی با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 16000 تومان در 250 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات