۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۶۶۲۷۶
امام جمعه قرچک:

معیارهای سنتی در ازدواج، علمی ترین معیارها است

امام جمعه قرچک گفت: امروزه معیارهای سنتی در ازدواج، علمی ترین معیار ها است، چرا که آنها به ملاک های اصلی بیشتر توجه داشتند و آن ملاک ها هم ریشه در دین داشت.
حجت الله اسماعیلی امام جمعه بسیج قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن مبارک ترین پیوند صبح امروز همزمان با سالگرد ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) (10 ربیع الاول) برای نخستین بار در شهرستان قرچک در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم ضمن تبریک سالروز انتصاب حضرت مهدی به امامت و تبریک فرخنده سالروز پیوند آسمانی خاتم الانبیا و حضرت خدیجه(س) معیار و میزان انتخاب را از مهم ترین و مؤثر ترین بخش های زندگی توصیف کرد و گفت تقریباً حدود 50 سال زندگی مشترک همه باید از این مرحله عبور کند.

وی ادامه داد: اگر در این مرحله توفیق باشد؛ بقیه زندگی حل می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه باید معیار ها را درست انتخاب کرد، افزود: بررسی کنید نخستین بانوی اسلام چه همسری را انتخاب کرد!

وی با هشدار به اینکه وقتی تعداد خواستگارها زیاد می شود نشان از گم شدن معیارها دارد، اضافه کرد: تکلیف بر دانشجویان و اساتید بیشتر است چرا که توقع ها بالاتر می رود.

نماینده ولی فقیه در قرچک با طرح پرسشی مبنی بر اینکه عوامل ثبات و سستی در زندگی چیست، ابراز کرد: انسان اهل علم باید در دایره فهم خود رشد کند.

وی با اشاره به اینکه امروز سهم اصلی در انسان و رسیدن به مقام معرفت چیزی نیست که فقط پیامبر گفته باشد، تصریح کرد: اگر حقیقت گم شود، همه چیز گم می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک یاد آور شد: دغدغه ما این است که اگر جوانان در انتخاب موفق نیستند بتوانند به عامل اصلی عدم موفقیت دست پیدا کنند.

وی دین را عقل کل دانست و خاطر نشان کرد: امروزه معیار های سنتی در ازدواج؛ علمی ترین معیار ها است، چرا که آنها به ملاک های اصلی بیشتر توجه داشتند، آن ملاک ها هم ریشه در دین داشت.

امام جمعه قرچک در پایان اضافه کرد: صاحب دین دروازه شهری است که مملو از علم است.

پخش کلیپ، مشاوره از سوی دکتر میرعماد، پرسش و پاسخ، مولودی خوانی، توزیع محصولات فرهنگی و مسابقه از دیگر بخش های این برنامه بود./202/804/ب1

ارسال نظرات