۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۶۶۲۳۴
روحانی لبنانی:

دولتی که نتواند به مردم خدمت کند نامشروع است

امام جمعه برج البراجنه بیروت نسبت به وضع نامطلوب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان هشدار داد.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان در خطبه های نماز جمعه برج البراجنه بیروت که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، دولتی که نتواند به ملت خدمت کند را نامشروع خواند و گفت: مردم عامل اصلی مشروعیت نظام هستند و اگر مردم در مشکلات غرق شوند، این دولت است که غرق شده به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد خانواده های لبنانی در وضع نامطلوب بسر می برند، افزود: این مساله عامل اصلی اختلال تربیتی و اجتماعی و خانوادگی و گسترش مشکلاتی نظیر اعتیاد است. دولت بداند که فاجعه بزرگی در انتظار کشور بوده و مسؤولیت آن را دولت سرشار از فساد سیاسی متحمل می شود.

این روحانی لبنانی از نزاع گروه های سیاسی برای رسیدن به پست و مقام در کابینه جدید انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: سهم خواهی در کابینه و سنگ اندازی در راه تصویب قانون جدید انتخابات نشان دهنده اوج دوری و اختلاف نظر میان گروه های سیاسی است. تا زمانی که ذهنیت فساد بر سیاستمداران حاکم باشد نمی توان نسبت به آینده امیدوار بود.

حجت الاسلام قبلان با اشاره به اهمیت مشارکت ملی میان لبنانی ها تصریح کرد: بازگشت به قانون اساسی، انجام اصلاحات اساسی، لغو طایفه گرایی سیاسی، جدایی وزارتخانه ها از پارلمان، فعال سازی حسابرسی، مبارزه با فساد و بازداشت مفسدان از وظایف دولت به شمار می آید./980/ب902/د 

محمدرضا جاسم زاده
ارسال نظرات